• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Vem där

Mamma Therese, hoppas ni haft en bra dag, så bra som den kan få vara. Mina tankar är hos er hela tiden. Jag är så förundrad över lille Tilles kraft att hänga kvar, det måste vara kärleken han lever av. Kärlek gör skillnad - stor skillnad.

Sänder er många varma tankar och framför allt en önskan att Tille inte har ont. Tusen kramar till hela familjen från mig och en snusning så lätt som den vore från en älva på lille Tilles panna!

• KatastrofKatt

inne och stryker en snusning mot din panna bara.
    du är med mig, i allt jag gör fjäril.

• Bella8

Sovgott Tille och Tilles underbara lilla familj! Det känns som att det börjar närma sig och jag sänder er en tröstens dikt mitt i allt det svåra... en av de vackraste dikter jag vet... Krama varandra nu ordentligt inatt.. kramar kan även vara att känna värmen av att ligga nära de människor som älskar en allra mest... Mamma och Pappa...

When tomorrow starts without me

When tomorrow starts without me, and I'm not there to see,
    if the sun should rise and find your eyes are filled with tears for me,
    I wish so much you wouldn't cry the way you did today,
    while thinking of the many things we didn't get to say.

I know how much you love me, as much as I love you,
    and each time you think of me, I know you'll miss me too.
    But when tomorrow starts without me, please try to understand,
    that an angel came and called my name and took me by the hand
    And said my place was ready in Heaven far above,
    and that I'd have to leave behind all those I dearly love.

But as I turned to walk away, a tear fell from my eye,
    for all my life, I'd always thought I didn't want to die.
    I had so much to live for and so much yet to do,
    it seemed almost impossible that I was leaving you.

I thought of all the yesterdays, the good ones and the bad,
    I thought of all the love we shared and all the fun we had.
    If I could relive yesterday, I thought, just for awhile,
    I'd say goodbye and kiss you and maybe once more, see you smile.

But then I fully realized that this could never be,
    for emptiness and memories would take the place of me.
    And when I thought of wordly things that I'd miss come tomorrow,
    I thought of you, and when I did, my heart was filled with sorrow.

But when I walked through Heaven's gates, I felt so much at home.
    When God looked down and smiled at me, from His great golden throne,
    He said, ?this is eternity and all I've promised you?.
    Today, your life on earth is passed, but here it starts a new.
    I promise no tomorrows, but today will always last,
    and since each day's the same day, there's no longing for the past.
    You have been so faithful, so trusting, and so true,
    Though there were many times you did some things you knew you shouldn't do.
    But you have been forgiven and now at last you're free.
    So won't you take My hand and share My life with me?"

So when tomorrow starts without me, don't think we're far apart,
    for every time you think of me, I'm right here? in your heart.

(David M Romano)

Sovgott och små busblåsningar på pannan från din redan sussande kompis Charlie och hans Mamma Bella

• Tarjas

Tillevännen...det är bara jag igen...har så svårt att släppa dig. Undrar så om du kommer vakna hos mamma och pappa imorgon eller om du hoppat på tåget eller klätt dig i dina underbara små änglavingar. Jag önskar inget hellre, än att du skulle få vara kvar hos familjen Kärlek i evigheter, men så blir det tyvärr inte...Tårarna rinner och jag säger natti, natti för i kväll. Men vi hörs Tillehjärtat... imorgon igen. Vart du än vaknar...det blir så bra för dig...bara du vet Tille...bara du älskade lilla barn... när du är redo att resa vidare mot nya äventyr...

Du vet att du finns i mitt hjärta...idag...imorgon...i evighet

Fjäderlätta kramar

Tarja

• En Pappa till 5

God natt familjen... Ni finns i mina tankar hela tiden och tårarna verkar aldrig ta slut... Det är så svårt att förstå varför!!! Hoppas ni får en bra natt, Herrens vägar och tankar är inte alltid lätta att förstå, så ha förtröstan.
    Det står alltid ett tänt ljus hemma hos oss för Tille-lille som påminner oss om livets glädje och orättvisor.

En stor kram till er alla och till alla som är er när och hjälper er dagligen, önskar att det fanns något jag kan göra mer än ge ekonomiskt.

Mina tankar finns hos er... God natt & Sov gott

• mysan34

Hej igen Tille lille
    Världens mest omtyckta kille
    Om Magnus tåg ej gått inatt
    Ger jag dej väldens himlarabatt
    Fullt av allt du tycker om
    Kommer åter om och om igen
    Inget ska du sakna du lilla gullebarn
    Då skickar jag epresståg med himlens enda plan
    Dit dom lämnar d direkt
    För att allt ska bli perfet
    Så sussa gott min vän
    Vi ses i himelen

• nenaj
    TILLE LILLE ville bara säga godnatt till underbara dig  o din familj!
    Hoppas att ni får sova gott så kommer jag tillbaka imorgon/idag o tittar till er !
    Det är mkt jag läst i tidn,hört på radion,sett på tv:n och tyckt varit tragiskt och sedan släppt efter ett tag men,jag har aldrig varit så känslomässtigt rörd över ngt annat som än med ert fall,kan bara inte släppa det o vill inte det heller!Har själv en kille på 8 månader med så fina blå ögon som ni har och det du skriver Therese har  berört mig så mkt gentemot min son o min dotter,att ta vara på det lilla,se ljusglimtar,krama dom lite extra och att vara tacksam.Tack!För att du vill dela med dig!
    Många kramar till er och du Tille du är och kommer alltid att vara speciell!
    Helena, Emilia, Oliver
  • Björnes

Hej Tille prinsen!

Har haft besök ikväll så därför har jag inte kunnat skriva något till dig tidigare. Läste att du har haft massor av besök idag och att du har legat och sovit mest. det är bra Tille. Spara på krafterna.

Hoppas att du får en lugna natt inatt och att ni alla får sova. Det är ni värda!
    I morgon är det påskafton. Då kommer det säkert att ätas en massa äggg och godis. Synd att inte du kan få smaka på det....

Sköt om dig lille vän så får vi se om du slår upp dina stora blå imorgon igen.
    Sov gott
    Snusningar
    Erika

• hillson

Godnatt hela familjen,hoppas ni får sova rofyllt i natt.... Finns så mycke jag skulle vilja säga men hittar inte ord,vet bara att Tille har gjort mig till en bättre människa och ni therese och nicklas,ni har gjort mig till en bättre förälder... Ni har gett oss alla så mycke.... vi får följa er på denna resa som i vanliga fall brukar vara något privat och jag är glad för det..att jag fått lära känna er,att få lära känna ert kära barn,liten Tille,du finns i mina tankar och jag vet att allt snart blir bra,du ska bara våga släppa taget,din mamma och pappa och syskon kommer klara sig,du kan släppa dom,vi finns här och tar emot...
    Lilla Tille ,du har så mycke kärlek omkring dig,älskade lilla barn...
    Nu ska jag försöka sova men det är svårt för jag funderar på hur du har det...

sov så sött liten...

kramar sanna med familj...

• Filles Mamma

Godnatt kära lilla Tilleman och din goa lilla familj!

Kikar in till er igen för att se hur ni har det. Hörde att du kräks mycket, och att det kommit lite blod-jag blir såå rädd!
    Stackars lilla Tilleman, vill inte att du ska ha ont...
    Hoppas att natten blir lugn och fin utan smärta. Vill att hela familjen ska drömma sött och känna er trygga. VI är många som tänker på er!!!

Du är en riktig liten kämpe Tilleman, vet du det. Du kämpar och kämpar för att hålla dig kvar hos din kära lilla familj! Vill såå gärna att ni ska vara ihop föralltid.
    Men jag är säker på att du lilla Tille kommer att hålla ett vakande öga på dina kära föräldrar och din rara syskon!

Och vi allihop kommer alltid att minnas dig lilla kära Tille! Dina stora vackra blå ögon har nog etsat sig fast i minnet hos många här.
    Du är för go, och du förtjänar ENDAST det bästa!!!
    Därför hoppas jag att du ska slippa ha smärta, sista tiden som är kvar.

Nu vill jag önska er alla en god natt med många söta drömmar!!!
    Tittar in till er imorgon igen
    Tänker på er hela tiden, ni finns alltid i mitt hjärta!

Många styrkekramar till den goa lilla familjen
    Dröm sött

Svar på tråden Tilles tråd