• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Cindra

Kraaaaaaamar i massor till er...varma, hårda, långa.... Jag tror Tille valde sin dag med omsorg...just precis idag var den rätta dagen för honom.
    Tack för att vi har fått uppleva honom och fått ta del av ert liv.
    En dag, ett ögonblick i sänder...fortsätt så...och lev livet i Tilles anda!

• mimmi71

Sov gott tille lille. mina tankar är hos er Therese och Niklas. Tack för att vi fick lära känna er och er underbara familj styrkekramar från Marie med familj

• Ninetess

Bättre dag hade han inte kunnat välja.....Ha de så bra ni kan nu å ta vara på varandra.Ni finns i våra hjärtan.
    Kram Theresé & Jensine

• Gabbies

Tille hoppas du leker med dina ängla vänner! Glöm inte bort att kika till din familj ibland, dom behöver dig.

Vi glömmer aldrig denne starke pojke!

Kramar

• Fille Fjonkan

Farväl, Tille, min vän!

Jag är lättad över att ditt lidande är över. Tårarna rinner för att din tid här på jorden blev så kort, för kort. Tack för att jag fick ta del av ditt liv. Jag kommer att minnas dig! Farväl.

Många kramar till Tilles familj! / Fille

• Hemgårn

Tille, jag fick lite tid att sitta ner nu så här kommer ditt äventyr med cykeln.. till slut..

Det är nästan vindstilla och bara en viskning till vind far genom gräset. Solen skiner, det är varmt men inte sådär stekande hett som det kan vara ibland. Det är helt enkelt lagom. Ett litet stycke från stugan slingrar sig en grusväg fram genom landskapet. Gruset är nästan vitt och när det blåser ordentligt ser det ut som att vägen ryker. Gossen och jag leder den blänkade blå-röda pojkcykeln genom grinden och ut på den fina grusvägen. Jag lutar cykeln mot en björk och sätter mig på huk framför gossen. Han kan knappt stå stilla, ivern lyser i hans ögon.
    - Du, innan du ger dig ut på ditt första cykeläventyr måste jag berätta några saker för dig.
    Jag ser allvarligt på gossen, men ler sedan och tar fram en cykelhjälm. Gossen kikar på mig och på hjälmen. Det är en blå hjälm med gula blixtar på.
    - Du måste ha den här hjälmen på dig. Det är regel nummer ett. Sedan måste du veta hur man bromsar.
    Gossen nickar.
    - Vilken fin hjälm! säger han stolt.
    Han tar den på sig och jag hjälper honom att komma upp på cykeln.
    Sedan visar jag honom hur man bromsar. Han ser så glad ut.
    - Du hjälper mig väl Magnus? Håller du i mig? Annars ramlar jag säkert och slår mig.
    Jag klappar honom på kinden och ler litegrann.
    - Jag håller i dig, lille vän. Var inte orolig.
    Med ett stadigt grepp om pakethållaren börjar jag rulla cykeln. Sakta sakta går det och gossen börjar försiktigt att trampa. Ett tramptag här och ett tramtag där. Efter en stund har han fått in stilen och trampar helt själv. Jag har bara en hand på cykeln nu. Gossen skrattar av förtjusning och nu går det lite fortare. Jag har svårt att hänga med.
    - Du släpper väl inte taget va? Magnus.
    - Nejdå, svarar jag.
    Jag släpper taget och låter honom cykla på. Han hinner en bra bit bort innan han märker att jag inte längre håller i cykeln.
    - Magnus! ropar han. Jag kan cykla. Själv!
    - Jag ser det, lille vän. Du är jätteduktig! Bromsa nu och kom tillbaka.
    Gossen bromsar försiktigt och vänder cykeln. Innan han cyklar tillbaks tutar han en gång i sin tuta. Med ett brett leende kommer han farande mot mig. Jag fångar upp honom och han kliver av. Jag hjälper gossen av med hjälmen och vi sätter oss i gräset.
    - Hur visste du att jag kunde cykla själv? frågar gossen.
    Jag tittar på honom och ler.
    - Jag visste inte det. Men jag kände att det var okej för mig att släppa taget och låta dig åka själv. Det var dags. Och nu kan du cykla! Jag rufsar till hans blonda hår och reser mig upp.
    - Vill du cykla mer?
    Den lille brunbrände gossen reser sig och går fram till sin blå-röda cykel med tuta på. Han tar på sig hjälmen och sätter sig på sadeln.
    - Magnus, du frågade mig förut om jag ville ta en cykeltur med dig.
    Han ser på mig med sina blå ögon.
    - Kan vi ta den cykelturen nu?
    Jag nickar och går för att hämta min cykel.

Jag ser två pojkar, en stor och en lite mindre, som cyklar på en grusväg någonstans långt borta. Jag ser att de har det bra. Tillsammans.

Det var det. Tåget och äventyren väntar. Alltid.

Nu ska jag sova.. varma snusningar från din kompis Magnus

• Björnes

Beundrar er, underbara människor. Tur att lille Tille fick ha er som sina föräldrar. Ni är så goa!

Hoppas att ni kann sova något!
    Kramar
    Erika

• LillemanTösa

Kramar om Er, Underbara Älskande mamma Therese och pappa Nicklas..
    Finns här imorron, i övermorron, Alla era dagar...hela hela tiden, precis som Ni var med Tille..hela hela tiden..Go natt Go natt..

• koje

Therese Nicklas Liam Och Dea Ni är världens bästa mamma, pappa bror och syster ska ni veta. Bästa en bebis kan få.

Var precis ute på trappan och det var innan jag satte mej här vid datorn och vet ni vad jag såg en blå-röd cyckel med en lite kille på komma farandes som ett jehu.

Efter mycket kämpande så fick han fira sin första påsk tillsammans med nästan alla i släkten. Skönt för honom. Änglavingarna har han på sig nu och sitter o tittar ner på alla oss andra och nu mår han hur bra som helst.

Vi finns här när ni behöver.

Känner ni att åka på semester till skåne så bara hör av er.

Tille du kommer alltid att finnas i våra tankar och hjärtan för alltid.

Vi tännker även på er Nicklas Therese Dea och Liam.

• thelif

Sov i ro nu älskade lilla STORE Tille.. Ikväll finns inga ord, ikväll får de vila, liksom du, lille vän..

Nicklas, Therese, Liam, Dea.. TACK för att jag fått följa er kamp.. Mina tankar finns med er.

1000 styrkekramar, och åter 1000, och åter 1000..

Svar på tråden Tilles tråd