• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • annelie75

Vila i frid,älskade lill-prinsen...
    Din kamp mot det onda är äntligen över...Så skönt att få somna in i lugn och ro...
    Som jag sa igår älskade Tille så syns vi i Nangiala...
    Tack för allt!...Du kommer alltid finnas i mitt hjärta....Tänder att ljus för dig ikväll...

Therese och Nicklas...Tänker på er!!!Tack för allt!.. Ni finns i mina tankar, jag delar er sorg.Tusen åter Tusen kramar till Er alla i familjen...

• Fiaflopp

Lille vän...jag såg i din underbara mammas dagbok att du till sist fick somna in med din mormors ömma händer i din panna,gud så skönt att du släppte taget vännen...nu slipper du ha ont,det smärtar mig att skriva så men ändå inte och jag tror du vet varför jag skriver så.
    Det finns ett shillingtryck som är så fin och jag tänker på dig varje gång jag hör den men byter ut en säng som det står i texten mot en vagga eller en vagn och en flicka byter jag ut mot en pojke...Den sjöng min mamma för mig då jag själv var liten så den väcker mycket minnen och nu finns även du min lille vän med bland dessa.
    " Nu han slumrar ut i mullen, slumrar sött i snövit skrud....från sin tåligt burna längtan har han farit upp till gud...så går den sista versen, den är så fin, så sorglig men då jag känner att du kan ta den rätt, så även din mor och far, kanske till och med dina syskon så vågar jag mig på att i mina drömmar ta med dig in i visan.

Jag skulle vilja och kunna sitta här hela dagen och bara skriva till dig,hur fin du var och är,vilken liten hjälte du var och är, hur söt du var och är, hur du har berört en hel nation din lille trollunge...men det går ju inte för det finns SÅ många fler än jag som vill få plats att skriva något här så jag kanske måste sluta nu fast jag inte vill...
    Vad säger du om jag säger att du får möta min bästa vän uppe bland änglarna?
    Hon är och var också något vackert men hon finns nu där uppe dit du är på väg...hon kommer att leta upp dig gubben så var inte rädd,hon finner dig.
    Alla kommer att ta hand om dig vännen,till och med änglarna känner till dig nu, de har hört vilken liten kämpe de snart ska få som sällskap, det är jag övertygad om...

Nej, nu sitter jag och fingarna bara går och går på tangentbordet,jag vill inte sluta...nu är det jag som inte vill släppa taget men jag måste....

Du ska se att du blir väl omhändertagen dit du ska, även på ditt tåg på vägen trollet...

Vila i frid min lilla vän....

• LOTTA N

Sov i ro älskade lilla Tille. Tårarna rinner ner för mina kinder och mina tankar är hos er. Therese och Nicklas, tack för att vi har fått följa Tilles sista tid hos er. Många, många styrkekramar till er hela familjen. / Lotta.

• Magnecyl

Vila i frid lilla söta Tille.
    Änglarna måste vara nöjda över att ha fått hem den finaste av änglar.
    Lilla Ängla-Tille som kanske var skickad hit för att vi alla skulle påminnas om att vara ödmjuka inför livet, ge kärlek till andra, vara givmilda, visa respekt och mycket mer,
    Han valde rätt föräldrar! Tille och ni har gett oss så mycket.

All min kärlek.

• puhbear

"Fly, fly little wing
    Fly beyond imagining
    The softest cloud, the whitest dove
    Upon the wind of heaven's love
    Past the planets and the stars
    Leave this lonely world of ours
    Escape the sorrow and the pain
    And fly again

Fly, fly precious one
    Your endless journey has begun
    Take your gentle happiness
    Far too beautiful for this
    Cross over to the other shore
    There is peace forevermore
    But hold this mem'ry bittersweet
    Until we meet

Fly, fly do not fear
    Don't waste a breath, don't shed a tear
    Your heart is pure, your soul is free
    Be on your way, don't wait for me
    Above the universe you'll climb
    On beyond the hands of time
    The moon will rise, the sun will set
    But I won't forget

Fly, fly little wing
    Fly where only angels sing
    Fly away, the time is right
    Go now, find the light"

(Celine Dion)

Tille är den absolut vackraste av änglar! Nu när han inte längre lider springer han av sig med alla sina nya kompisar!
    Mina tårar faller samtidigt som jag känner en lättnad... det är en sådan blandad känsla.
    Jag tänker på er, Tilles familj!!

***LOVE***

• twentyone

Älskade lilla vännen, det är med lättnad jag läser att äntligen har fått ro. Även om tårarna rinner hejdlöst just nu. Therese, ni finns i mina tankar, som alltid.

Sov gott Tille.

• puhbear

Sitter nu o lyssnar på "Fly" med Celine Dion o det känns verkligen som att hon sjunger enbart för Tille!
    Jag sjunger med o mina ord är ENBART till Tille!

Puss o farväl lilla hjärtats vän!! **********

Svar på tråden Tilles tråd