• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Vips

Vet inte riktigt vad jag ska skriva...Är så chockad fast jag visste att detta skulle hända snart...Man är så van vid att han ska vara vaken ännu en dag liksom...det har blivit så naturligt att när man vaknar och lägger sig, och flera ggr under dagen, kolla till lille Tille, men nu helt plötsligt så finns han inte mer....

Jag beklagar djupt och mina tankar går till er i familjen.
    Ta hand om er!
    Sov i ro lille Tille.

Många kramar från Annika, Niklas och Hanna.

• Braxton

Lilla Tilleman....

Nu slipper du ha ont. Du får vara hos änglarna och göra allt sånt som du inte göra här på jorden. Jag tror visst att du får smaka på glass där uppe, att det finns en cykel du får lära dig att cykla på, att du blir kär i en ängaflicka...
    Det är så ledsamt, men samtidigt skönt för dig att du har fått oman in. Men det går itne att fatta rikgtit, fast man har vetat om det.. att du skulle hem till änglarna snart.

Sov Gott, Lille Tilleman. Tack för allt.

Vila I Frid.

• Sasasol

Sov så gott lilla vän!! Många styrkekramar

• seSSa

Älskade lille Tille och alla er andra starka i familjen!!! Sitter och gråter stort när jag läser att käraste Tille äntligen har fått somna in. Vännerna, familjen och jag sörjer och gråter för att du är borta, men är samtidigt lättade över att du har slutat lida och fått gå vidare till ett ställe utan smärta. Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan och vi tackar dig och familj för att vi fick vara en del utav ditt liv!

Vi älskar dig!

Till familjen så skickar vi massa styrkekramar om tankar till er. Ni är de starkaste vi någonsin känner och tycker att ni är helt fantastiska som låtit oss ALLA tagit del utav ert liv också..
    Ni är fantastiska och har en fantastisk son och bror. Vi kommer alltid att komma i håg Tille och vad han har åstadkommit i sitt alltför korta liv. Ni finns alltid i våra hjärtan och tankar!!

Julie med familj!

• Aquariana

Då var kampen till sist över. Lilla Tille har fått sin välförtjänta vila. Det känns otroligt att se hur du under din korta tid på jorden kunde sätta såna spår hos så många människor, ja, faktiskt över hela världen. Therese och Nicklas ni har varit otroliga som under den här tiden har låtit oss dela Er oro, glädje och sorg. Liam och Dea, er lille bror var en stjärna, tack för att vi fick ta del av hans korta liv. Nu när oron är över så släpp fram sorgen, endast den kan med tiden läka såren så att glädjen åter kan infinna sig. Glädjen över er lilla prins, som vi alla här kommer att minnas. Ni finns i mina tankar, jag delar er sorg.

Vyssan lull, koka kittelen full
    Det väntar en ängel vid dörren
    Vyssan lull, koka kittelen full
    Det väntar en ängel vid dörren
    Hon sakta tog din hand
    All din smärta den försvann
    Hon varsamt gav dig vila i hennes famn.

Vila i frid lille Tille, ditt minne lever!

Många styrkekramar till hela familjen, släkt och vänner från Ingela med familj

• MissWiren

Sov gott du underbara barn...Du har verkligen berört mig så djuupt...sitter här och gråter som aldrig förr..det gör så ont..kollar på dina bilder..Vill bara få krama om dig och få säga till dig hur vacker du e..Åhh..detta va lika jobbigt som jag trodde..kan inte sluta gråta...All kärlek från mig till dig...hälsa alla änglabarn..Tänker på dig heeeeela tiden...*PUSS OCH KRAM!!!!!*

• Bastians mamma
    " They say memories are golden. Well, maybe that is true. I never wanted memories I only wanted you.
    A million times I needed you, A million times I cried. If love alone could have saved you, You never would have died.
    In life I loved you dearly, In death I love you still. In my heart you hold a place No one could ever fill.
    If tears could build a stairway, And heartache make a lane. I'd walk the path to heaven, And bring you home again.
    Our family chain is broken, And nothing seems the same. But as God calls us one by one, The chain will link again! "

Författare är okänd

• My Lovely Little Lumps

vila i fred lilla söta barn.
    nu kandu leka med alla andra barn och sitta och lyssna på alla fina sagor som astrid lindgren sitter och berättar, där kan du sitta i hennes knä och le ned så solen skiner till din familj.
    älskade lilla barn du rörde vid många hjärtan den korta tid du fanns på jorden. en liten ängel var du redan då du föddes. en ängel som gud inte ville lämna ifrån sig.
    men nu kan du finns där alltid som ett ljus i allas hjärtan du tappra lilla pojk

• tatoo rosen

Vila i frid lilla Tille.
    Jag vet att du är hos änglarna och mår bra!
    Stor kram till familjen! Ni har kämpat så tappert!

• BarbroiSanDiego

Tille, som inte är så liten längre, har nu hunnit med att undersöka sin egen plats däruppe, bland molnen och stjärnorna och alla andra änglabarn.

Jag tänker mig att det är många, många däruppe som väntat på hans ankomst, för att de aldrig hört maken till liten Tilles inverkan på så många under så kort tid. 'Har han kommit än?', har det hörts viskats mellan molnen och i skyarna. Och alla stod stilla, andlöst väntande när de såg honom komma på sitt tåg, buren av svärmar av fjärilar med blå skimrande vingar, skapade av all den kärlek som kom Tille tillhanda under hans korta levnad. Skimrande ikapp med Tilles klara blå ögon.

Jag tänker mig att store lille Tille nu har hittat sin plats, bland alla änglabarn som väntar på att få komma tillbaka, och att han är den som lärt sig den stora sanningen och som bäst kan påminna dem om det innan de hittar en ny familj på jorden:

"Inget liv, oavsett hur kort det är, är utan mening. Det är vi själva som väljer hur vi vill uppleva det, och vad vi vill se och lära. Vi tror att bara för att någon dör, att de inte uppfyllt sin uppgift. Vi tror att det måste vara sorg och misströstan, när vi lika gärna kan se det som en lärdom och en välsignelse. För vi försvinner ju inte, vi tar ju bara en annan form. Det enda som räknas är sann kärlek. Utan förställan och utan ursäkter. Det vet jag, för jag levde i sann kärlek varje sekund av mitt korta liv. Och se på mig nu...."

-Barbro

Svar på tråden Tilles tråd