• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • uge

Lycka till Tille på färden till änglarnasäng!
    Ni som stannar kvar här ett tag till,ta till vara på varandra ,vi alla finns kvar här för att stötte er även efter att denna lilla prins har lämnat jordelivet ,
    Tänk att detta lilla barn har berört & lärt så många vuxna att livets tråd är så skör,skör att man ska ta till vara på detta ,ta inget för givet .
    Tille har även öppnat en ny värld för många ,en värld av samhörighet mellan människor.
    Tille har gjort något ofantligt stort uder sin korta levnad för oss människor ,något som inte många har gjort under ett helt långt liv.
    jag & min familj kommer aldrig glömma denna tappra gosse.
    Jag kan förstå att sorgen hos er är stormen att det ändå finns en lättnad med Tille behöver inte plågas mera! det smärtar , krampar i mitt bröst &tårarna trillar när tog beskedet om att lillen vandrat vidare till ängarn .
    Så den smärta ni känner vill jag inte veta, men snälla gråt det lättar!
    Tille vakar över er & han älskar er!
    Ta vara på er nu bamse kramar !
    Ulrika Gundahl Eriksson med familj .
    Tille har gjort mer för mig än vad ni någonsin kommer att förstå!

• USAmamma

Kära lille Tille-äntligen har du fått komma till änglarna. Du valde ditt ögonblick med tanke, att få somna in med din älskade familj samlade var väl meningen. Nu har du inga smärtor mer, så skönt för dig. Therese, tack för att du delat med dig av Tille-vi kommer aldrig att glömma honom, denna lille tappre kille med de blå ögonen! Kan förstå att saknaden kommer att bli enorm! Att se hans snuttefiltar...och hans vagn....saker som han har använt...snyft! Jag kommer sakna honom även fast jag aldrig träffade Tille!! Ni finns i mina tankar!

• Koi

Tänder ett ljus för er, tårarna trillar, Tilleman har det bra nu.
    Tack för att ni delat med er av era tankar under denna tid som ni fick ha med er Tille.

.....^?...
    ..../..\.....
    ...(....)?...
    ...,~~,?...
    ....|...|?...
    ....|...|?...
    ....|...|......
    ....|__|.....
    ...(___)...
    ..(____)..

Kramar från Karin och Kevin

• Häxan Jia

Att förlora en älskad är ack så svårt...
    Man hoppas och önskar i hjärtats vrå
    att de verkligen fick de bättre så....

Bland molnen med skira ängla vingar
    ser jag framför mig Tille svinga..
    Utan smärta och utan kamp...

Med lungorna fyllda av frisk vår luft.
    Med vetskapen av att själen alltid finns kvar..
    Styrkan och kraften du ändå andra gav...

I frihet och ro över er alla han nu kommer vaka...
    Det var hans tur att till ljuset komma tillbaka...
    Ta nu vara och låt inte kärleken till livet saka....

• eilenna78

Nej nu gråter jag... Lilla Tille då... Har följt dig och din familj ganska länge nu...Flera gånger om dagen... Man hoppas ju in i det längsta, men nu är du en liten ängel istället för världens sötaste lilla kille.. Jag hoppas du får det bra där på "den andra sidan" Tille lille!
    Nu är du utan smärta och har det så bra man bara kan ha det, så se nu efter din underbara familj, se till att dom klarar av sorgen och saknaden efter dig. Du är och förblir ett litet mirakel, en hel värld har blivit uppmärksam på din sjukdom. Tack vare Dig kan kanske små bebisar med samma sjukdom bli botade och få leva vidare.
    Tille, du har åstakommit mer under din korta livstid än vad oss andra gör under en hel livstid... Stort tack till din familj som velat dela med sig av sin histora när det varit som svårast. Sov sött nu lilla vän och vila i frid, kommer aldrig att glömma dig...Ni finns i mitt och min fästmans hjärta för alltid. Hoppas livet är snällt mot er nu...Stora varma kramar, Annelie och Peter

• LottaRos

Orden är svåra att hitta när livet är tungt.
    Jag beklagar er stora sorg.
    Men anar att sorgen blandas med stor lättnad över att väntan är slut.

Men nu har han det bra, lilla Tille.

Ta hand om varandra i er sorg, glädjen o kärleken måste få leva sida vid sida med sorgen.

Varma kramar, Lotta

• Lemonlips

Sänder värmande änglakramar till er och skänker en extra tanke just som jag läser detta.

• qenzo

Åh lilla Tille... så du har rest nu.
    Dessa tårar... vi har aldrig setts, men du har verkligen klivit in i vårt liv med stormsteg... tappra lilla riddare.

Äntligen fick du den ro vi så länge önskat dig...
    Tårarna rinner i sorg, trots att vi vet att du har det så bra nu.
    Sov gott lilleman.

Stora kramar till dina underbara förädlrar och syskon.... de är tappra själar.
    /Helena

• Zweet

Jag har följt tråden så länge så länge, aldrig skrivit något för jag har jag har aldrig haft ord för allt jag känner för dig tille och din familj! Sitter här med tårar på mina kinder, glädjetårar för att du ej har ont längre, sorgetårar för att du kommer att bli saknad av många.
    Du har blivit lite av min vardag när jag titt som tätt tittar in för att se hur du mår.

Nu är din resa här på jorden och nu kommer din resa i himelen.
    Det är ju så Tille lille, den gud älskar mest tar han först!

God natt för sista gången älskade vän.
    Vaka över din familj.

Kramar från Mikaela, Jens, Felicia & Agnes

• Mammaslillahjärta

Kära ni,
    läste precis att Tille fått ro. Kan inte riktigt fatta det, även om jag visste att det snart skulle bli just så. Våra påskaftonsgäster har precis åkt hem och jag ville kika in och se hur ni har det. Tänker på er, och sörjer med er.

många kramar från Pernilla i Kristianstad
    Jag glömmer er aldrig!
    Tilleman - den tappraste av kämpar. Du, har för alltid gjort avtryck i SÅ många hjärtan!
    Lek nu glatt med alla fina änglar......

Svar på tråden Tilles tråd