• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Karkki67
    Hur många änglar finns det?
    En enda, som förändrar vårt liv,
    är mer än nog.

Tille du lilla Ängel pojke
    vi kommer alltid att minnas dig...
  • LillemanTösa

Go Kväll Familjen Kärlek...

Jaa, en dag har gått..
    ...och ni har plockat lite bland Tilles kläder och saker..kan tro att det kändes både sorgset och så fint..Eran Tilles kläder.mm..Ni tar det i Er takt, precis så mycket Ni kan och orkar, Allt har sin tid..men det vet ni redan, Ni är så kloka så kloka..

Aftonbladet idag..en så fin bild på Tille, med Livets ögon..och så texten...Tille död..som att få ett knytnävsslag i magen..orden..så starka, så sanna, men ändå...Tille på första sidan..känns som om Ab ÄLSKAR Er Tille ....Men..Vem gör inte det?? Jag kan lungt säga att det var Kärlek vid första ögonkastet..

Så ni ska till begravningsbyrån på tisdag..ja, det är så konstigt..först så mister man den man Älskar, och sen ska man ordna med en massa praktiska saker..men, det är nog det som håller Er över ytan..annars så kanske ni skulle göra en störtdykning..nej, landa försiktigt och mjukt..det är mer Ni, Familjen som Älskar så..

Så här var min första dag..i Livet, efter Tille..

Idag var vi och hälsade på ett par goa vänner..och när vi körde in på uppfarten så stod mamman i familjen där..hon hade ett ex av AB i sin hand, hon grät..och så sa hon..Tänk..hur det är..Jag sa inget utan gav henne en så go Kram, med famnen full av påskägg, puzzel och blommor, men jag gav henne en Kram från Er, som Tack för att hon bryr sig..för att hon Älskar..

Sen ringde min lillasyster på min mobil..och hon brukar vara riktigt full av skratt i sin röst, men idag så sa hon..Heej..hur är det, jag har läst tidningen..är du ok?..Hon var och hälsade på min mamma i Borås..så mamma sa i bakgrunden..den Lille Stora Kämpen..Tille..vilkna föräldrar han har..

Och sen ringde det igen, då var det min kompis Koonstaapeln, ni vet..hehe..koonstaapeln..jo, hon hade sett på text-tv:n, så hon ringde för och kolla hur det var med mig..Jag såg att han somnat in nu, Tille..

Och när kl var strax efter 19 så ringde min mormor..Hej gumman, vart har ni varit idag?..Jag har läst tidningen, om Tille, att han somnat in nu..hur känns det?

Och till ALLIHOP har jag svarat med ett så ömt Leende..Jo, det är ok...lite konstigt, tomt..men för Tilles skull är det ju så skönt, och för hans mamma och pappa...som har Älskat och Kämpat, varje sekund av dygnets 24 timmar är det en lättnad, och en sorg..lättnad över att kunna börja leva igen..och sorg för dom har ju mist sin son, sin Tille..
    Men jag vet att Ni kommer att klara det här, ni är ju inga som ger upp i första taget, nej..Ni Vet hur man Älskar, Gråter, Skrattar, och Lever..för Er skull, för Liam & Deas skull..och för Tilles skull...Ni vet att man måste löpa linan ut..

Det är bättre att ha Älskat och Mist, än att aldrig ha Älskat...

Jaa, så ni ser..ojoj..va Eran Tille, och Kärleken till Er Tille..har gjort..Tille, han kommer att Leva längst av oss Alla..så är det bara..han kommer att finnas med Alla mina nära och kära, och så många fler.. i resten av deras liv, och allt detta "bara" för att Ni Älskar Er son..Tille..Kärleken Vinner...

Hoppas att Ni sover så gott nu inatt, så Trygga och Lugna i varandras andetag...och Glöm aldrig..Vad Ni Älskar..så Mycket, ända ut i fingerspetsarna..varje millimeter i Era kroppar vet hur man Älskar..det beundrar jag Er så för...Go natt mamma Therese Go natt pappa Nicklas, Go natt Liam Tigern,..och Tille Tille..i mitt Hjärta....

Imorron är en ny dag..Ett steg, dag för dag...

• KatastrofKatt

gnatt familje.
    all styrka och kärlek till er.
    och till vår modigaste fjäril, förstås.

• seSSa

Sitter fortfarande och storgråter när jag tänker på Tille Lille... Jag kan inte sluta berömma Therese med familj för hur starka de varit. Jag hoppas ni har det bra och samtidigt vet att ni finns i HELA Sveriges tankar och hjärtan! ^lessen i ögonen*

• gurlie

Nu har jag läst igenom alla hälsningar som jag missat då jag varit hos svärföräldrarna igår och idag.
    Jag gråter av medkänsla för Tilles föräldrar och syskon. ¨
    Jag gråter av tacksamhet för att min son är frisk och med mig.
    Jag gråter för att världen är orättvis.
    Men jag gråter också då jag ser hur många som blivit berörda och känner att de har blivit förändrade i och med deras möten med Tille. (jag är en av dem)
    Det är fint, att se hur fina människor kan vara med varandra.

Tusen kramar och kärlek till er Nicklas och Therese. Ta hand om varandra.

-Tille, säg hej till min mamma, mormor och morfar då du ser dem i himlen.

• ÖRTEGREN

ville bara titta in säga godnatt till er familj och hoppas att ni kan sova gott...tänker på er och sänder massor med kramar/ susanne

• Heli77
    Av gammal vana så var jag på väg att önska lille Tille en riktigt god natt igen, men vi vet nu att han har det så bra där han är och behöver nog bestämt inga god natt-önskningar.
    Däremot vill jag önska Er - Therese, Nicklas, Liam och Dea - en god natt och att ni, mitt i all Er sorg, ändå kan känna frid och lugn.

Vid den här tidpunkten igår låg jag och vred och vände på mig i sängen och kunde inte sova.
    Oron kröp i mig och jag förstod inte varför.
    Tankarna gick till mina närmaste - har det hänt någonting? Ingen telefon ringde så jag antog att allt var väl med dem.
    Sedan gick tankarna till Tille...
    Kunde det vara möjligt?

Först framåt morgonkvisten kunde jag somna, då ron började återvända.
    Men jag förstår nu varför jag och många med mig kände på oss något...
    När en stor, varm och god själ lämnar jordelivet, så lämnar den ett oerhört tomrum efter sig.
    Det är som att man måste dra efter andan. Vad hände?
    Tomheten efter Tilles själ här på jorden påverkade mig och många med mig starkt.
    Men den berör mig ännu mer därifrån han är nu - med lättnad, glädje och stor respekt.
    Du har det bra, Tille lille!
    Jag vet det.
    Och blandat med tårarna som fälls över dig, så kan jag också le för dig!
Svar på tråden Tilles tråd