• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • mamma69

Jag har tänt en stjärna jag med till Tille-lille.

• CORPSBRIDE

Jag gråter varje gång du skriver Hemgårn...det är så vackert.
    Kram Elionor.

• marie 37

Morron!
    Skickar lite varma vår hälsningar från ett soligt (Ja för en stund sedan i allafall) Jag skckar med lite sol , varma vindar och några snödroppar. Hoppas att det räcker en bit.

Tänker fortfarande på Tille och får tårar i ögonen, fast jag vet att han har det bättre nu

Jag hoppas att ni får en bra dag trots allt.

Styrka och kramar till er.
    Jag tittar in i kväll/ Marie i Helsingborg

• Clown

Jag har också tänt en stjärna för Tille lille.

Tänker på er! Hoppas ni får en bra dag. Kram/ Charlotte Patrik & Simon

• meh

Godmorgon!
    Hoppas ni har kunnat sova bra i natt. Sänder soliga hälsningar till er alla.

Tände igår en stjärna för Tille på niomanader.se som heter Tilles stjärna

Hoppas ni får en bra dag
    Kram

~meh~
  • Happy me
    Styrka, kärlek och mycket mod Therese - de ord som är självklara när jag jag tänker på dig och Nicklas! Förstår att det finns en enorm lättnadskänsla, en anspänning som släppt. Den tunga sorgen finns nog där men är inte lika markant kanske som just känslan av att Tille nu slipper ha ont och att ni inte har oron i kroppen för när han ska lämna er.

Hur kommer det sig att ni ska ha både begravningsceremoni och minnesstund, är det ena för familjen endast och det andra för de som vill eller hur gör ni? Svårt att författa en dödsannons. Det är det ju alltid, särskilt svårt när det är ens barn tror jag. Samtidigt är det ju kanske skönt att få sysselsätta sig med sånt.

Dikterna ni sparar, är det ALLA dikter eller försöker ni välja ut? Det är ju MASSOR av dikter... Även om alla är fina så kanske en del träffar mer och en del mindre menar jag. Vet att jag själv lagt in många dikter men det har ju varit ett uttryck för min känsla och de gånger ni känt att ni också "träffats" av dem så är det ju ännu bättre, annars är det just ett uttryck för den känsla jag haft.

I dag ska vi åka till farfar på påskmiddag. Jag sitter nu och ska plocka undan Sagas riktigt små bebiskläder också. Tycker det känns lite vemodigt men - allt är relativt... Det har jag ju lärt mig nu. De stora barnen är ute och cyklar, premiär för våren! Visst är det härligt när solen letar sig fram och smälter undan så grusvägarna börjar få små vindlande rännilar av smält snö... Väntar på krokusar och snödroppar nu.

Ha en fin dag hela familjen, tänker på er! Kram!
  • nessie72

Tände just en stjärna för tille.....

• S med 2

Go morgon...eller förmidda är det ju. Hoppas ni kan finna lite ro i det som ska bli vardagen nu. Tille är på ett mycket vackert ställe, där det alltid är varmt och där alla mår bra.

Sköt om er! ni är i våra tankar hela tiden.

kram sara

HIS YOURNEY'S JUST BEGUN
    Don't think of him as gone away.
    His yourney's just begun, life holds so many faces,
    this earth is only one. Just think of him as resting
    from the sorrows and the tears, in a place of warmth and comfort,
    where there are no days and years.Think how he must be wishing,
    that we could know today how nothing but our sadness
    can really pass away. And think of him as living
    in the hearts of those he touched, for nothing loved is ever lost
    and he was loved so much.

• Kollsmitt

Jag har oxå tänt en stjärna för Lille Tille....

Kramar!

/Riika

Svar på tråden Tilles tråd