• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Robo

Lille Tille är i landet
    där ingen sjukdom finns,
    där aldrig någon gråter
    och ingen död finns till

Där leker han med änglarna
    hela dagen lång
    Där går han på gator av guld,
    och i hjärtat bär han en sång

Han väntar att en gång få möta
    de kära som finns kvar på jorden,
    och hälsar att platsen är himlen,
    för att beskriva den räcker ej orden

Så ljuvlig, så underbar är den min vän
    Ingen mänsklig tanke kan det förstå
    Och Jesus är vägen som leder dit
    Jag önskar att du vill den vägen gå

Rose-Marie

• malinn

Har följt både tråden och dagboken i tidningen och ville bara säga att våra tankar finns hos er.
    Många kramar från oss!!

• viktoranton

Har nu läst dagens aftonblad och det kommer tårar igen.
    Men man vet ju att Tille inte har ont längere så man måste vara lite glad för hans del i allafall och även för er som nu slipper se att han inte behöver lida mera.

Hoppas att det går bra Therese att vara ensam hemma en stund,
    kan tänka mig att det kommer att kännas tomt och att tankrna och känslorna kommer att göra sig påminda.
    Många kramar till er

• Kryztina

God natt lille Tille . Jag kommer aldrig glömma dig och du lever alltid kvar hos oss som en påminnelse- om det som betyder något. Det är så lätt att man går bort sig och lägger kraft och oro på sånt som inte betyder något. Jag tror att du har det bra där du är nu.

• Tarjas

Hej Therese

Har inte skrivit nåt på hela dagen. HAr liksom inte hittat orden för allt man känner och vill säga. Och så hade jag lite tekniska problem... det är verkligen inte min starka sida... men så kom min man och räddade mig=)

Jag tänker på er hela tiden, vi pratar om er och Tille här hemma. Och att ni är så fantastiskt starka och kloka människor. Tille valde er verkligen med omsorg. Men som jag sa till Nicklas i morse så vet jag att Tillevännen har det så bra...för det berättade han till mig igår när vi pratades vid. Han saknade er men han vet att ni kommer träffas igen och han kikar in hos er ibland.
    Hoppas eftermiddagen går bra när du är ensam. Ensam och ensam, kanske er Tille-Prins är med sin mamma så att det inte känns så tomt.
    Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Men jag önskar er all lycka. Ni är så fantastiska, kärleksfulla, kloka och starka människor. Och ni har varandra, er vilkorslösa kärlek, era nära och kära och minnena av er älskade lilla Tille-Prins. Denna fantastiska lilla pojke som berört mig så otroligt mycket. Han och jag ska pratas vid lite senare. Jag vill inte störa honom när han är ute och leker med sina nya vänner...

Ni finns i mina tankar, och jag sörjer med er. Men hoppas och vet att ni kommer få en ljus framtid, ni familjen Kärlek...Och jag och många andra kommer finnas här för er, närhelst ni behöver oss...om ni vill.

Styrkekramar

Tarja

• Änglasång

STJÄRNGOSSEN-TILLE har tänts Kram till Therese,Nicklas,Liam och Dea ifrån Änglasång...

• KickStart

Jag hade tänkt att lägga in ett trösterikt ordspråk. Något vackert men hittade inget som känns rätt.
    Sorgen efter ett barn är alldeles för stor för att sammanfattas av ett simpelt ordspråk.
    Av hela mitt hjärta önskar jag er styrka och kraft. Stöd från anhöriga och vänner och många varma kramar.

Jag vill också tacka för ert mod och er styrka så att jag- och många med mig- fick ta del av Tilles liv och er situation.
    Kommer aldrig att glömma Er och Tille.

• Bonus

Hej!!! Tittar för´bi och se hur ni har det ....
    Hoppas att du får en bra stund för dig själv......
    omtanken är den bästa av alla tankar
    kram

• IdaSaida

Jag säger samma som moa marcus mio mamma! Varför har de gjort så här? Jag vill kunna följa Therese å hennes familj precis som innan ju.

Svar på tråden Tilles tråd