• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • BEllens mamma

Hej Tille-killen!

Idag är första dagen på länge som jag känner att jag gjort någon praktisk nytta här hemma. Ändå sedan den dagen, för drygt två veckor sedan, som jag började att läsa din mammas dagbok, så har jag liksom haft fullt upp med att bekymra mig om dig Tille-prinsen och ta hand om mina små töser.

Men idag så Tille, idag har jag gjort nytta. För vi hade påbörjat en renovering av vår hall innan du kom in i vårt liv... och sedan kände jag liksom inte inspiration att ta itu med den. Taket var bytt, det hade Björn sett till, och jag hade rivit ner alla tapeter och spacklat samt slipat lite och klinkat upp lite på väggen bakom skohyllorna. Men sedan gick musten ur mig... känslan av att det är roligt att göra om ville inte infinna sig igen. Det var som om du behövde mig bättre Tille, eller kanske var och är det så att jag behövde dig lika mycket?!

Jag säger som Magnus... att genom dig Tille så har jag nog blivit en lite bättre människa de senaste två veckorna. Och det ska du ha ett stort TACK för Tille-killen!!! Åt du din chokladstjärna igår nu? Jag vet inte om det var blå som Magnus choklad, snarare lite åt det gula hållet Tille, kanske var den av vit choklad?

Och så idag Tille (det är därför jag är sen i här), så återfick jag kraften och energin att ta itu med vår hall igen. Så nu har jag mättat väggarna med vitfärg, och i veckan så kanske den tunna tapetväven åker upp innan det sedan är dags att välja färger. Har du någon favoritfärg Tille? Jag vill så gärna ha en ljus och härlig hall den här gången... bara grundfärgen som är vit gör att vår hall ser ut som en helt annan hall en tidigare. Jag funderar på ljusa beige och caffelattetoner Tille... eller kanske en ljus, ljus grön ton med en konstrastvägg till. Låter det fint Tille-mannen?

Har du badat i någon varm och skön källa där uppe i himmelriket idag Tille? Jag har hört att det finns massor av sådana med blåa bubblor i för små, badsugna gossar! Och så har jag hört att det finns vattenrutschbanor och vågmaskiner också... det vore väl något för dig Tille lille?

Ellen har varit på sitt allra busigaste humör idag Tille, är du också så där otroligt busig inombords? Jag tror det... dina vackra ögon skvallrar om lust att vilja busa runt lite...

Vi hörs igen Tille... nu är det fasligt tyst i köket och då vet man som mamma att Ellen är extra busig!

Många mjuka dunkramar från Ellens mamma Lotten plus några extra styrkekramar till dina underbara föräldrar! Och du Tille, vi tar en dag, ett ögonblick i sänder. Som alltid! :-=

• illern i mitt liv

Vet någon om Therese har skrivit i sin dagbok idag?
    I så fall hoppas jag det finns en vänlig själ som kan skicka länken till mig.
    Kan tyvärr bara läsa de gamla inläggen från febr
    kram igen Therese med familj

• nalleoior

Tack käre Tille för tiden som gått.
    Tack för all kärlek från dig vi fått.
    Din tid här på jorden vi alltid ska minnas.
    Och i våra hjärtan du alltid ska finnas.

Hoppas det har gått bra för dig idag Therese,när du var ensam hemma...
    Massor av kramar till hela familjen
    Alice

• Kibell

Nu har jag ockå tänt en stjärna för Tille, Tilles stjärna.
    Jag undrar om det är någon som kan länka Therese dagbok. Jag blir bara uppkpopplad till Beta och där finns ju inte dom senaste inläggen.
    Tack på förhand.

• hillson

Lilla Tille,har tänt både en stjärna och ett ljus för dig idag..nu har du många stjärnor i himmelen som du kan hoppa emellan...Har tänkt mycke på dig idag och vad du betytt och betyder för oss...
    Läste att din pappa spelar fotboll idag,hoppas han inte gör självmål,det vore ju alldeles tokigt..Men du sitter väl och kollar ner på honom så att han gör rätt...

Therese och Nicklas jag vill än en gång tacka er för att vi fått lära känna er och eran underbare son,det ni givit oss går inte att sätta ord på...

Jag läste att aftonbladet skänkt pengar och det gjorde mig glad för eran skull och för alla andra som har barn med samma sjukdom,det behövs för att forskningen ska gå lite fortare framåt...

kramar till er Therese,Nicklas,liam ochDea...

Snusningar till dig Tille....

• Desse

Therese har skrivit i sin dagbok som vanligt två gånger idag. Jag kommer allfall in i den men är tyvärr så okunnig på datarorer att jag inte kan länka dig. Men jag kan tala om att de mår förhållandevis bra, Nicklas spelar match och Liam är med Therese mamma hem. Therese skulle vara själv en stund. Såg ni förresten att det var en jätte fin artikel med Therese och nicklas i www.aftonbladet.se
    Kramar Desse

• Killarna Larsson

Tänker på er, var in o kikade på pluto123, vilken underbart fin bild hon hade på lilleman Tille. Där vart det står "världens sötaste/finaste" Såååååå fin kille

Sov gott TILLE..
    Saknar dig, även fast jag inte kände dig.. men du har berört oss alla!
    Kramizzz

• Filles Mamma

Hej på er!

Har precis läst Aftonbladet med er, jättefint skrivet. Bilden på lilla Tilleman var ju bara för vacker-den ska jag klippa ut och spara. Nä förresten, jag ska spara hela artikeln!

Nu har även min sambo tänt en stjärna för Tille, den döptes till Tilles öga.
    Och stjärnan som jag tände igår för lilla Tilleman döpte jag till Lilla rara Tilleman!
    Och förut när jag var inne och tittade på alla stjärnorna så såg jag att Tille har fått en hel drös till med stjärnor...och det verkar bara bli fler och fler!

Tittar in till er lite senare igen.
    Många styrkekramar till er!

Svar på tråden Tilles tråd