• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Klatermaja

Så vackert skrivet Heli77! Det är ju så att där ett liv går ut går ett annat in och våren är nog symbolen för det!

/Klatermaja
  • BEllens mamma

Tille, det finns en sång som går så här...

"...you came, and you gave without taking..." Den heter Mandy Tille, och just dessa ord är så mycket DU. Du kom verkligen hit till vår jord, till dina föräldrar och syskon, till mig, till nära och kära och till hela Sverige, och du tog absolut inget mer än att du lärde oss att ta vara på dagen, det liv vi har, och lärde oss att bli lite mer rädda om varandra. I förlängningen betyder det alltså att Du kanske tog lite, lite tid i anspråk av oss alla, men i gengäld gav du oss så mycket att det var värt varenda sekund. Och sedan var det någon eller något som kom och tog dig ifrån oss alla, på gott och på ont, för du slapp i alla fall lida mer Tille-mannen! Och det ÄR det som är viktigast!

Jag hoppas att du lekt med alla dina nya vänner idag Tille, och att du besökt alla vattenkäller och alla roliga lekplatser man kan tänka sig. Fick du någon choklad idag då Tille-killen? Klart du fick, i himmelen får man äta massvis med choklad... speciellt om man är en liten, söt kille med stora blå ögon! *ler*

Jag tänker på dig hela tiden Tille-mannen och idag kom jag på namnet på din bok: Tille - vår ledstjärna och vän! Vi får väl se vad din mamma och pappa tycker om den titeln. Men jag tycker den passar så bra in... du har ju blivit en ledstjärna både för din mor och far och för oss alla andra, och vänner har du ju fått massvis! Och så är vi ju många som döpt stjärnor efter dig Tille-prinsen, så vad säger du, är det inte ett bra namn?

Lek och ha kul där uppe nu Tille och busa lite från mig med! Ellen hälsar och kramar om.

Själv skickar jag som vanligt dunkramar och eftertänksamhet genom att säga; vi tar en dag, ett ögonblick i sänder!

Kram Tille lille från Ellens mamma Lotten i ett blåsigt Linköping!

• Farth Vader

Gissa vad? I dag kom det ett brev till mej och innehållet ska jag alltid vårda. Det var fjärils pinsen...två vackra fjärilar som påminner om Tille-älsklingen. Vad glad jag blev.

Tille kommer jag alltid att bära med mej i hjärtat, den älskade lilla ängeln.

• mollanmus

Hej therese!

Hoppas dagen varit ok trots allt. skickade ett mejl till "Gör din egen bok" igår och frågade om de kunde tänka sig att skänka pengar till EB-föreningen, de har ju trots allt känat en slant på Tille. Här är svaret jag fick:
    Hej Fia

Tack för ditt värmande mail. Vi har varit mycket engagerade i historien under en lång period!

En donation kommer att göras när vi ser hur många böcker som beställts. Vi gjorde i början en generell rabatt på begäran av mamma Therese som har gjort det svårare att utan större förluster ge bort pengar, men vi kommer att lösa det ändå på något sätt i slutändan. Dessutom har vi uppmanat våra över 13 000 medlemmar att donera en slant till nedan nämnda konto (i vårt senaste nyhetsbrev).

Bra va!?!! Tänker på er! kram fia

• Barbarmamma

Heej Therese med familj!
    Hoppas att eran dag har flytit på bra under omständigheterna.
    Vill verkligen att du ska veta att vi kommer att finnas här för er precis som innan. Det är/var juh inte faktiskt bara Tille vi ville kolla till varjde dag, utan även er.
    Tänker på er:)
    Kramar Linda & Adeline

• pappatil2

Mollanmus: det er jo tydlig at de som lager boken ikke vil tjene masser av penger på historien om Tille og det er jo flott.

• Lindha79

jag har tänkt mycket på er och lille Tille, kan inte låta bli att gråta en skvätt.

Vad skönt att han nu fått ro och kan lrka glatt med de andra änglarna. Han mår juh bra nu... är lycklig..

• 3småttingar

Tänker på er.

Hoppas att dagen varit ok.

Många kramar.

• buzans

Tittar in för att se hur ni har det. Det har blivit en vana.
    Tänker på er och hoppas att det gått bra på begravningsbyrån.
    Kram till Familjen Kärlek och Tille hos änglarn

• Vickyb
    Tille vännen.. Nu springer du runt och leker med alla barnen där du är nu. En egen stjärna har du, där du bjudit in alla dina vänner. Du är en riktig kämpe.. och dina stora blå är ju så underbara att se, blir så glad när jag ser dig.. Och att du har fått ro och slipper att ha ont känns som en otroligt lättnad. Många saknar dig.. Hälsa min mamma om du träffar henne.

♡ Stolt mamma till min sockersöta Linnéa ♡
Svar på tråden Tilles tråd