• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • adrenalin

Eller så kan den heta "att uppleva den eviga kärleken tar inte särskilt lång tid". men det kanske är en ganska lång titel. Annars vore det fint att ha något som har med fjärilar att göra.

• VeronicaMy
    Va skönt att det gick bra idag!
    jag vill också ha den boken!!!
     *Ser fram emot*

*kraaaaaamar om er*
    ♥♥
  • Klatermaja

Jag tycker boken rätt och slätt ska heta "Tille-lille"!

/Klatermaja
  • LillemanTösa

Goddag..fröken detektiv..

Va bra att det gick bra på begravningsbyrån..att det kändes Fint tom, så glad jag blir för Er skull, det är viktigt att det känns bra och att det blir som Ni vill ha det, så som Tille är för ER...

Vilken dröm du..en råtta att slåss emot..men orädd av dig som du är så fick nog råttan så han tålde...eller så kanske du bara skulle ha satt dig ner, på huk och frågat..lilla råttan..Hur Är Det, Mår Du Bra?

Så Nicklas haltar runt hemmavid nu då och har värk lite här och där..ajaj då..

Ja..ensam är stark, det var då det..tänk vad mycket som ändrar sig efter vad man får gå igenom...som tur är så har Ni ju varann, till 110%..och att vara stark i sig själv i grund och botten, det har nog hjälpt Mycket i Er situation, Ni har Orkat och Vågat Lyssna..på Verkligheten..som Knackat på varje dag, varje sekund..det är därför som Ni nu oxå kan känna en lättnad och en frid, för Tilles skull..och för Er, för Ni har Sett hela tiden, med Öppna Ärliga ögon, fulla av Kärlek, Mod och Styrka..så medvetna om Vetskapen om vad som skulle ske..och inte Kämpat emot utan, Gett Tille den Kärlek, den Glädje, den Respekt han så väl Förtjäna..Ni ville ju Ge Er Underbara son, Tille..ett LIV..ett Lyckligt & Fulländat Liv, och det har Ni gjort..över alla Gränser..fullt ut..Jag säger det igen, det Beundrar jag Er så Mycket för..För att kunna göra det Ni gjorde varje dag...så Krävs det en otrolig inre styrka och medvetenhet..för att inte tala om KÄRLEKEN..till Tille, Livet, Varann och Er själva..så är det..Kärleken Vinner..

Här skiner solen idag och jag har varit ute och åkt i biilen..men så fort Melle vaknar så tänkte jag ta med mig mina två Älsklingar ut på tomten och kika runt lite, vi flyttade ju in i huset i Nov..så vi såg inte så mycket av just tomten..Spännade värre, hoppas jag..;0)Har sett LÖVEN..så jag ska sätta i en spik i krattskaftet..och ta tag i husägarkänslan och kratta, Janne får gunga Melle han..det låter väl bra..

Ska ta och ställa mig vid spisen och börja med maten, jag tror det blir korvstroganoff och ris idag..så då vet du vad det är som luktar..

Ha det nu så bra Goa Ni, mamma Therese, pappa Nicklas, Liam Tigern..och Tille gos..i mitt Hjärta..

Kikar in till ER sen då..

KARM KRAM KRAM KRAM...

• annca

Den kan ju få flera undetitlar! Det lär finnas en riktigt stor mängd förslag där!
    (Så skönt att kunna skriva en "glad gubbe" i den här tråden där jag sååå ofta velat kunna göra en liten gråtare...)

• Medium

HEJ Therese!

Har inte varit här på någon dag men har nu läst det du skrivit om dagarna "efter Tille". Jag tycker inte alls det är konstigt att er dominerande känsla nu verkar vara lättnad. Den psykiska press ni varit under, vare sig ni insett det eller inte, är mycket mer än vad de flesta av oss kan föreställa oss att man skulle klara av (även om jag vet att man klarar så mycket mer än man tror när man måste)! Att nu veta att Tille definitivt slipper ha ont längre måste vara så skönt mitt i allt.

Ni har öst av er kärlek under en jobbig tid och det tar kraft, trots att ni fick mycket tillbaka av er lille kille. Samtidigt har ni haft Liam och Dea att ta hänsyn till och älska och även om det säkert underlättat många gånger, så kräver det ju också saker av er. Utöver detta har ni orkat med att hålla alla oss uppdaterade om läget och samtidigt blivit mer eller mindre "rikskändisar" på kuppen med allt vad det innebär.

Nu när ni kan stanna upp och titta tillbaka hoppas och tror jag att ni vet att ni gjort allt ni någonsin kunde för er älskade lille kille och dessutom har ni ju genom att sprida info om EB och genom Tilles fond öppnat ögonen på så många mnniskor. Hoppas ni känner att ni är enastående!!!

Tillåt er nu bara att göra, tänka och känna precis vad ni vill/känner och ta hand om varandra och er härliga familj och era vänner. Mitt i alltihop hittar ni ju ljusglimtar och minnet av er älskade lille Tille kommer alltid leva kvar, självklart hos er, men även hos så många andra människor!

Stor kram till hela familjen!!!

• Klatermaja

Vad sägs om Tille-lille - en lånad tid av kärlek?

/Klatermaja
  • LillemanTösa

Nu har jag missat nåt, tror jag..ska det bli namn till en boktitel..är det den om Tille? Jag chansar på att jag fattat rätt..åh, då vet Ni nog vad jag tycker..

Vad sägs om..Tille - Ljuset Som Alltid Stannar Kvar...
    ja, det var mitt förslag det..utan en blinknig..

• Birgitta2

Det är inte konstigt att det känns "bra" nu. Ni har sörjt i flera månader och nu är det lugnt. Detta är vad ni ångestfullt förberett er för. Jag sörjde min mor i 3 månader innan hon avled. Jag grät eftersom jag visste att hon var dödsdömd. När hon väl avled, skrek jag rätt ut. Och var ledsen i ett dygn. Jag sörjde färdigt innan hon dog tror jag. Och jag tror det är vad ni gjort också. När någon lider... det är fruktansvärt. Och när man vet utgången är det ännu värre. Och jag tror att sorgen blir mildare när man som ni sörjt så länge redan.

Sköt om er, ni har en jobbig tid framför er, men sen lugnar det ner sig. Men Tilleman kommer alltid finnas hos er. Och sen är det bara att titta upp i himlen och se alla nya tända stjärnor där

• LillemanTösa

..jaa..med närmare eftertanke så har jag faktiskt ett förslag till..hööö..och det är ju då.. Kärleken Vinner..
    Nu så..har jag nog fått med de ord som Ni står för, för mig...

Svar på tråden Tilles tråd