• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • isaacsmams

Leaaa: Här hittar du dikterna: lfl.mine.nu/tille/

Jag gick via: medlemmar och där sökte jag midgårn och kom till denna fantastiska sida där det är skrivet i Magnus dagbok berättelser för Tille och om Tille. Det är "breath taking". GÅ in och läs allihopa. Det finns en önskan om att det ska bli en bok av dessa så gå in och var intresserade allihopa.

• Klatermaja
    SAKNAD

Jag söker orden, men finner dem inte.
    Allt känns så tomt.
    Inga ord räcker till!
    Ska jag skriva att du fattas mig?
    Nej, du kände inte mig...
    Men ändå... jag kände dig!
    Dina ögon talade till mitt hjärta
    Dina blåa stora ögon
    Du sa att du ville finnas i mitt minne
    Att jag behövde dig
    Dina ord viskade att ditt öde skulle hjälp mig.
    Hela mig
    Stärka mig
    Och för det älskar jag dig!
    Så ja - du fattas mig!

/Klatermaja
  • Carolinejosefine

Hejsan, kikade in och läste lite i din dagbok. Vad fint du skriver. Hoppas våren börjar komma till er snart, här i Stockholm är det massor med blommor och fåglarna kvittrar. Satt ute och fikade idag.

kram!

• SashasFarsa

Therese, vi tänker på er och saknar Tille jättemycket.. Hoppas allt går bra med efterarbetet och att ni får hjälp från era närmaste.
    Så bra att EB fonden fått in rejält med pengar så att man kan hoppas att forskningen kring EB (och Herlitz i synnerhet) kanske får en ordentlig knuff framåt snart!

Lille Tille, dansa sjung och lek däruppe på din stjärna..

• Helen72a
    Tille vi tänker på dej & din familj.....
    Du är modigare än du vet, starkare än du tror och klokare än du förstår!
  • Jasselit

Hej Therese och Niclas,
    Nu har jag tänt ett ljus och två stjärnor till Tille. Det fanns en otrolig massa däruppe som blinkade ner på mig.

Jag har försökt skriva flera gånger, men jag tycker att det bara blir så banalt, så jag suddade bort det.

I veckan var jag bortrest, men jag lyckades komma in på en dator med en snigels hastighet, det enda jag ville läsa om var hur Tille och du hade det.

När jag läste att han lämnat er med er alla samlade hos sig, blev jag ledsen och glad, ledsen för att ni får uppleva denna stora sorg men glad för all den kärlek ni fått uppleva och som du så givmilt delat med dig av till oss här i din dagbok.

Ni är helt fantastiska, vet inget bättre att säga.

Stor kram till er alla.

• Dareberg

Nyss hemkommen från påsksemester läser jag att Tille nu har fått somna in. Skickar många varma tankar till er härifrån Malmö. Tänker också på Tille och hur mycket han kommit att betyda för många. Håll om varandra...

Många tack för att jag har fått chansen att följa Tille och er under den här tiden. Ni har gjort en stor och viktig insats. Jag önskar er av hela mitt hjärta allt gott och hoppas att ni ska hitta ett sätt att leva med er stora saknad. Jag kommer alltid att minnas er son.

Kramar,

Malin Dareberg

• Jasselit

Ville oxå säga att jag tycker alla dikter och foton som gjorts i photoshop är jättefina!!!

Svar på tråden Tilles tråd