• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • niederkk

god natt familjen
    Tänker på er
    Kristina med Marie och Lars

• Lilla citron

Hej.
    Nu sitter jag här och gråter. Har precis läst Tilles begravnings annons på näter.

Så otroligt vackert Theres.

Hoppas ni får en bra dag idag.

Tusen kramar.

• Bella8

Sovgott till Tille och hela familjen. Sänder ännu en dikt inför natten och morgonen och tänker på Lille Tille Tussilago... och att han med all säkerhet har det så bra nu. Önskar att ni, Therese och Nicklas också kan börja leva nu och att lyckan verkligen kommer till er familj prceis som vi hoppas att lyckan nu kommer till vår efter all olycka och elände... Kramar från Bella & Charlie!

Death of a Child
    by Sandy Eakle
    Sorry I didn't get to stay.
    To laugh and run and play.
    To be there by your side.
    I'm sorry that I had to die. God sent me down to be with you,
    to make your loving heart anew.
    To help you look up and see
    Both God and little me. Mommy, I wish I could stay.
    Just like I heard you pray.
    But, all the angels did cry
    when they told little me goodbye. God didn't take me because He's mad.
    He didn't send me to make you sad.
    But to give us both a chance to be
    a love so precious, don't you see? Up here no trouble do I see
    and the pretty angels sing to me.
    The streets of gold is where I play
    you'll come here too, Mommy, someday.

Until the day you join me here,
    I'll love you Mommy, dear.
    Each breeze you feel and see,
    brings love and a kiss from me.

• Bella8

Ooops, inte lätt det här med nya betaversionen... dikten såg helknas ut såhär kommer den igen... förhoppningsvis bättre i utseende... Bella

Death of a Child
    by Sandy Eakle
    Sorry I didn't get to stay.
    To laugh and run and play.
    To be there by your side.
    I'm sorry that I had to die.
    God sent me down to be with you,
    to make your loving heart anew.
    To help you look up and see
    Both God and little me.
    Mommy, I wish I could stay.
    Just like I heard you pray.
    But, all the angels did cry
    when they told little me goodbye.
    God didn't take me because He's mad.
    He didn't send me to make you sad.
    But to give us both a chance to be
    a love so precious, don't you see?
    Up here no trouble do I see
    and the pretty angels sing to me.
    The streets of gold is where I play
    you'll come here too, Mommy, someday.
    Until the day you join me here,
    I'll love you Mommy, dear.
    Each breeze you feel and see,
    brings love and a kiss from me.

• hillson

Jättefint namn på boken...

Jag tycker ni är så otroligt starka..

kramar och sov så gott

snusningar till Tille

• Familjen A

Jättefint namn på boken Therese och Niklas.
    Kram
    Anette

• Rigor

Therese,
    Du är verkligen en fantastisk människa.
    Hela Din familj gör att man får ett hopp om framtiden, att det finns människor som är goda. Alla som skriver i Tilles tråd, så många människor som bryr sig.
    Du, Therese, har lärt så många av oss vad kärlek till ett litet barn är. Och vad styrka att gå vidare är. Hur man hanterar det man inte kan förändra. Ni är förebilder för oss alla!
    Många många kramar, många tårar, många tankar...

• Familjen A

Therese...
    Tårarna rinner igen...
    Vilka fina begravningsannonser, så fina dikter.

Tar dom med mig till mina drömmar nu.
    God natt än en gång.
    Många mjuka kramar från Anette

• Tarjas

Nu måste jag verkligen gå och lägga mig. Var inne på ST och tittade...så fint, så fint... Nu kommer jag somna med tårarna rinnandes...Tille-hjärtat...alltid i mitt hjärta...

Sov gott Therese, vi hörs imorgon igen. Eller senare idag blir det ju.

Kramar
    Tarja

• Therese6699

Godnatt och nu menar jag verkligen godnatt för nu måste jag lägga mig.. Men lite tid har jag för att svara på frågor.
    Just det, boken kan ni förhandsbeställa på order@bigbok.se, skriv med adressen och boknamnet... eller i alla fall nämn Tilles namn så fattar dom vinken.

Gikaoputten: Jag har varit ledig sedan veckan Tille föddes. Så det blir ju ganska precis sju månader. Nicklas har varit sjukskriven sedan i mitten på december så han har varit hemma i 4 månader.Tanken var ju att jag skulle vara barnledig i 10 månader och Nicklas i åtta, så jämför man med det så kommer det ju bli mindre. Vet inte riktigt när vi ska börja jobba. Jag känner att jag vill tillbaka på en gång. Men jag förstår att jag måste försöka ta det lugnt och smälta alltihopa så vi kommer antagligen vara sjukskriven i åtminstone 1 månad i första hand. Sedan får vi se. Man kanske kan komma tillbaka 50 % först och sedan öka. Vi får ta dag för dag och se hur vi mår.

Familjen A: En vanlig provrörsbefruktning lyckas i ca 34% av gångerna, medan den här varianten lyckas i ca 20% av fallen så det är lite sämre procent på den.

Godnatt allihopa!

Therese

Svar på tråden Tilles tråd