• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • samaway

Jag hade värkar med 50 sekunders mellanrum så efter en timme så skrek jag efter ryggmärgsbedövning, vilket dock dröjde ännu en timme. Så när narkosläkaren kom och ville skaka hand så bara skrek jag -" Var i helvete har du varit någonstanns?! Jag skiter i vad du heter. gör bara ditt jobb!" Sen så kallade jag barnmorskorna för "inkompetenta kärringar" och så fick jag som ett ticks så att varje gång min sambo sa eller rörde vid mig så blev jag tvungen att skrika -"Håll käften, håll käften!" till honom... Sen innan då jag fortfarande tyckte om lustgasen så låg jag och fnissade åt en liten tavla på väggen som jag tyckte såg ut som ett metspö. Och så låg jag och yrade om att det var min morfar som kommit ner till skåne för att måla den lilla tavlan...

• PernillaB

Nu har jag läst igenom hela faderullan!
    Fantastisk tråd! Fortsätt berätta!
    Äntligen kan man se fram emot sin egen förlossning...

• CherstinBovington

En sak till:

När Angelinaas huvud var ute och jag fick vila lite mellan värkarna, så var jag fortfarande lite borta av lustgasen. Tittade på henne. lutade mig ner och strök henne på kinden och sa: "Ååh, vad puttignuttig du var då, gulligulligull.." Sambon skämdes öronen av sig, verkligen.

• Rosenöga

CherstinBovington,

"Ååh, vad puttignuttig du var då, gulligulligull.."

Är det sant? Åh vad sött!

En kompis berättade att när det var som värt skrek hon: "Skjut mig! Skjut mig! Finns det ingen som kan skjuta mig?".

Men sedan när det var klart var hon väääldigt glad att det inte finns dösdhjälp!

• Piraya

Själv tyckte jag att lustgasen var förträfflig oh ville inte alls släppa den under tiden jag skulle krysta. Tittade med rådjursögon o krokodiltårar rullandes upp på barnmorskan o grät
    -"ta inte min mask" snälla jag klarar mig inte utan min mask. Sen kom personlighet nummer två (lätt personlighetsförändring under värkarna) o gormade jag ska inte ha ngr fler barn aldrig igen. men egentligen var det krystvärkarna som gjorde minst ont...tyckte jag..

• jingyang

hahhaahh denna tråd e jue heeeelt fantastiskt bra=) hihih skrattar så jag gråter!!

berätta mer tjejer=)

• NanaS

ha ha ha ha
    Jag skeeeek efter en pistol!!!

• Celiocia

Dags för en liten puff kanske...

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *