• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • jingyang

hahah ja kääära nån vad roligt man måste ha som barnmorska i detta land=) heheh
    tomtar me bjälljor HAHAHHA
    önskar sig en ny F***a HAHAHAH
    ja jisses=)

**tårar rinner av skratt**

• Tigger is a she

Min man hjälpte mig med lustgasmasken, för jag tyckte den var i vägen när jag inte behövde den och han skulle också se till att jag inte andades för länge i den varje gång, eftersom jag blev så yr då.

Jag låg och hade mina värsta värkar, svettig och trött. Då ställer sig min man och barnmorskan och diskuterar det tekniska med den nya fantastiska pling-plingmaskinen, som registrerade mig och mitt barn. Över huvudet på mig!! UNDER MINA VÄRKAR!! Och han glömde ge mig masken!!! *Grrr*

Det var sådan kontrast - jag pustande och stönande och kvidande i mitt svettiga anlete - och de lugnt diskuterande teknikens under. Det var enda gången jag skällde på någon under förlossningen .

• Miamaria77

När jag skulle få spinalbedövning förra veckan, vid planerat snitt, så satt jag och skattade högt och länge för det kittlades när läkaren skulle känna mig på ryggen och i sidorna

All personal i rummet skrattade med!

Skönt med ett stort garv vid en sån speciell nervös situation

Mia, nu med världens vackraste son

• samaway

När lustgasen började få värkan så satt jag och talade om för barnmorskan hur vacker hon var och att jag inte kunde förstå varför hon inte ville bli skådespelerska istället. Och så sa jag att jag skulle skriva en förlossningsbok om olika bedövningsmedel.

Sen precis innan Alva föddes så rullade dom fram det lilla bordet där alla saxar och sånt ligger för att klippa navelsträngen och sånt. Jag fattade inte att hon snart var ute så jag fick panik och började skrika -"ska ni KLIPPA upp mig?!"

• Pluttesnuttan

jag hade en kompis som mitt under krystvärkarna skrek: SE TILL ATT FÅ UT UNGJÄVELN NU ANNARS JÄVLAR HÄNDER DET ER NÅGOT!
    Ska tilllägga att dagen efter fick hon be alla om ursäkt för sitt mordhot =)

• MaijaO

Tjejen som jag delade rum med på bb berättade att innan förlossningen hade hon tjatat på sin kille om vad viktigt det var att han skulle vara nära henne under hela förlossningen och att han skulle massera henne och peppa henne o.s.v. o.s.v.
    När förlossningen så startade så hade han försökt att massera, strycka över håret, hålla handen och peppa på alla sätt... vilket hon helt plötsligt inte alls ville! I stället hade hon vrålat - Håll dig väck! och - Rör mig för fan inte!
    Så den stackars grabben hade spenderat hela förlossningen sittandes på en stol i ett hörn och bara sagt, "nej älskling, du dör inte, du dör inte!", eftersom hon hela tiden vrålade JAG DÖÖÖR!

• Lyckliga ja

haha ja börja tänka på lucky luck imellan åt vet ej varför.. men kom på att men herre gud va länge sen de va ja såg dom :/ konstig man blir..rolig tråd tssss

• MikaelaOchEricaQudijo

hahahahahaha!!!!ja kommer ihåg att mot slutet av min förlossning när bebben nästan va ute så tittade barnmorskan konstigt på mej å sa:"mikaela,håller du igen?" JAAAAAA skrek jag."men de får du ju inte göra,de är ju snart klart dehär,varför gör du det?" *jag svettig trött å jävlig* "FÖR JA VILL INTE SKITA PÅ MEJ!!!!!"*asg* kan ju tala om att alla i rummet började skratta,å ja va helt seriös.(har bilder från min förlossning under starka bilder om nån känner för å se)

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *