• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • mammapåheltid

jag skrattar lite för mig själv nu när jag skriver detta... det va när jag skulle ha min första dotter o va ensamstående så jag hade min systerdotter med mig. (hon e 2år yngre än vad jag e) men in kommer en usk till mig o säger så FRU Persson då ska här föddas.... trodde jag skulle mörda henne mitt i en värk osså. så jag bara glor på henne med ilska i ögonen. FRÖKEN om jag får be!! Här e ingen FRU PERSSON här inte.... kan ju meddela att hon va sur under hela förlossningen o när kl slog det hon slutade på så stack hon med en sådan fart...*skratt* Det va en sån som antagligen inte läste papper... där stod klart o tydligt att jag va ensam stående... nu skrattar man bara åt det... när jag skulle få min andra dotter så hann inte min man in utan han kom försent.. när han väl kom in så hade jag henne i famnen... fick den frågan: -Va e det redan över?? Vad gör jag då här??? trodde jag skulle slå nåt hårt i huvudet på han... men men det e sånt man skrattar åt idagens läge

• Tinzu

min ena lärare berättade för klassen, att när
    hans fru skulle föda deras första barn så valde hon
    att bara ha lustgas till hands, så det tog ju ont.
    och varje gång det kom en värk så skrek hon jätte
    mycke, så han hade lustgasen beredd nästa gång det kom
    en värk, när den kom så tröck han den mot hennes ansikte
    så hon fick skrika i den, för det lät ju mindre.
    sen sa han åt oss "ja skämdes ganska mycke"

• en granlomamma

man läser ofta här att många tar i som när dom ska bajsa, ingen unge har väl kommit ut den vägen
    det är lite skillnad på vilka muskler som ska spännas ut

• lillalycka

jag gillar inte lassarett, så jag har stannat hemma ganska länge med båda tjejjerna(vi har ca 7 min till lassa).
    när tvåan skulle ut så stampade värkarna på i en mindre evighet på 10 min mellan och jag bodde i duschen där jag dansade lambada .
    tillslut orkade jag inge mer och ringde in och bad om att få komma och få nåt att sova lite på, och vi var välkommna.
    på väg till bilen fick värkarna fnatt och var helt plödsligt mindre än minuten i mellan..
    så när vi kommer upp så är jag öppen 9cm och ska föda (blev inge vila inte) och hastigt in på sal, väl på plats så frågar bm om en läkarstuderande får vara med för det är hans sista pass på bb och han hade varit med på början av förlossningarna och efter när allt redan är över.
    jag minns att jag svarade:
    -visst, men han får vara still och tyst!

såhär i efterhan har jag fått återberättat att där stod han ( alldelens innanför dörren, blixt still och knäppt tyst) tills bm förklarar för honom att:
    -kommer du inte hit nu, så missar du denna med!

tja han behövde ju inte stå vid dörren så länge men ändå, snacka om respect! .

• Lillbubba

Stolt mamma till Alva som föddes 6 mars 2006
  • SysterHedvig

man är inte kaxig som läkarstudent när en medmänniska försöker trycka ut en bebis kan jag säga

• Lina1979

Har haft en hems dag idag med sån ångest för forlossningen. Har kommit på att jag "bara" ha max 5 veckor kvar. (Stor risk för tidigare enligt läkaren.)

känns skönt att kunna läsa lite roligheter när man är så rädd att man inte vet vart man ska ta vägen!

• missMikis

Är det verkligen bra å skratta så här mycket med barn i magen!?!? .. hehe ..ojoj .. gud har inte skrattat så här mycket på evigheters! .. måste fortsätta läsa nu .. hejsvejs!

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *