• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • xxmeyaxx

PUFF!

På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
  • An77

Jag var rätt trevlig under förlossningen. Det var bara min sambo som jag undrade om han ville dö ett par gånger när han gav mig vatten istället för lustgas. Under krystningsskedet så tog det så lång tid tyckte jag och bebisen åkte bara in och ut så jag sa åt barnmorskan att "ta ut den hemska ungen den vill ju inte ut!". Men hon sa att jag måste krysta och det hade jag inte alls någon lust med. Det gjorde ju ont så jag sa att jag inte ville men då menade barnmorskan på att jag nog måste det i alla fall... Så till slut krystade jag.

• Jontefjonte

Vi filmade (från sidan) vår förlossning. Det gick undan ! Det roligaste som jag minns/kan se/har fått återberättat för mig var att undersköterskan (äldre dam) som hjälpte barnmorskan (ung tjej) inte alls förstod att det här gick snabbt och nu kommer barnet snart. Hon gick typ och nynnade och vek ihop handdukar mm.
    När BM säger till henne att komma med en varm handduk (som hon hade tänkt svepa in barnet i som typ kommer vilken sekund som helst) så tror hon att hon behöver handduk för att hålla emot när jag ska krysta (och att det ska ta ett tag). När hon inte hittar en handduk går hon ut ur rummet och ska hämta handduk från linneskåpet i korridoren..........BM kollar undrande på henne, typ "vad håller hon på med". Under tiden hon är ute för att hämta handduken föds vår lille pojke och när hon kommer in igen har BM själv fått hämta en handduk som hon drar honom på ryggen med (för att få igång andningen). Minen på undersköterskan är obetalbar. Vi har allt på film....

• jingyang

jontefjonte: HAHHA..den filmen skulle man jue vilja se=)

• Cyril

Hej! Är inte gravid än, men har läst en del i denna tråd - och den är ju FANTASTISK!! Tack alla ni som delar med er av era historier

• stockholmstjej79

Jontefjonte: Vad superkul att ha fått det förevigat på band!

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *