• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • nettis83

Puffar jag med.. älskar denna tråd!!

• KarJac

Jag trodde att det sprang tomtar med bjällror i korridoren... hmmm, den där lustgasen.
    Sen fejkade jag värkar för att slippa röra på mig!
    Barmorskan-ställ dig upp nu, det e bra att byta position.
    Jag-men jag har värk!!
    Barnmorskan, kollar ctg-kurvan-nä, det har du inte.
    Jag-JO! Aj Aj....
    Barnmorskan-suck...

• KarJac

Hi hi!!! Kom å tänka på en kompis till mig som födde barn för tre år sedan. När jag pratade med henne på telefon precis efter förlossningen frågade jag henne om hon önskade sig nåt speciellt.
    -Ja, sa hon. En ny f*tta hade ju inte varit helt fel!

• Smulan 79

Ojoj, det är med en skräckblandad förtjusning man ser fram emot detta !

• Jessie23

när jag låg där och försökte mig på lustgasen, så sa min sambo att du måste andas in det genom hela värken
    - ta den själv och känn dig nerdrogad då!
    sen kastade jag iväg den.
    Han försökte ju bara vara snäll, men det var inte rätt tillfälle.
    Det är ganska synd om dom små liven.

• jungfu

precis EFTER förlossningen kom en sköterska och frågade om jag behövde rullstol för att komma till vårt bb-rum. Eftersom jag hade tagit epidural så kan man tydligen bli lite svag i benen, men jag hade inga problem att stå eller gå utan var så extatiskt lycklig och uppåt av allting (DET VAR SÅ UNDERBART ATT FÖDA ALLTSÅ) att jag trodde att hon skämtade, lite ironisk modern humor sådär, så jag skrattade bara och "spelade med" och sa typ -Ja, verkligen, en rullstol är ju precis vad man behöver nu, haha... Och jag tror t.o.m att jag gav henne en lätt klapp på axeln. Hon tittade bara konstigt på mig...

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *