• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • jeja80

FridaE: Jag går på lovisa och dom tar tyvärr bara kontant betalning har jag för mig men ring innan du ska dit och kolla.

Hoppas ni andra har det bra.

Kram på er

• M G

Tingan: jag var också jätte spänd inför att få träffa våran lilla pojke för första gången. Men det kändes ändå väldigt naturligt när man var på BB. Helt plötsligt var jag en mamma o har en son! Helt otrolig känsla!
    Då kändes det som om jag varit gravid hur länge som helst, nu känns det som jag varit mamma under hela mitt vuxna liv

Blir det alls fika imorrn, el var det den som var igår?

Badprinsessan: Jag hoppas det gick bra idag. Inte skoj med tråkiga läkare... jag har också haft min beskärda del av sånna.

luull: Hur gick det på ul??

• unsan

HÖrrni...vart finns det babysim i den här stan o vad kostar det? Hemsidor?

• luull

MG - UL gick jätte bra denna gång såg man allt tydligare det är så skönt.
    Idag är det sjukgymnast som gäller.
    Senar i dag ska jag på ett års kalas det är min svägerska son som fyller han är sååå goooo

• 1malle

Unsan...

Navestad, gamla lasarettet o sandbyhov har..
    vad de heter o pris vet jag ine...

• 1malle

Jag mitt korkade spån...
    *amnings hjärna*

Blev ju halvt sjukskriven 31/5 o var då nere på Fkassan olämnade in läkarintyget o fick hjälp(???!!!) av en där nere att fylla i fp-ansökan på ½ ersättning...
    Ringde idag för att kolla om jag får utbetalningen innan midsommar.
    Får då veta att jag bara får fp- ersättninge (15 dagar)
    Detta eftersom jag inte lämnat in en anmälan på sjukdom.

Hur j*#la dum i huvet få man va?
    Klart jag vet att en anmälan måste in...
    Men jag har vatit sjukskriven innan förlossningen så länge att jag "glömt" att man anmäler... så jag mitt rpån lämnade bara in läkarintyget...
    Så nu ska de skicka en anmälan, där jag måste skriva attjag ansöker om ersättnig från 31/5 o VARFÖR jag inte klarar av att ta hand om Ola på heltid...
    Sen lär det dröja upp till 8 veckor innan första utbetalningen kommer, för de hade så mycket att göra...
    OM jag nu får det beviljat, de e stenhårda när man är föräldraledig...
    Jag väntar ju inte på operation utan anledning, så klart det finns en orsak till varför jag inte klarar av att ta hand om honom på heltid...höll ju på o tappa honom när armen domnade bort på mej...
    Givetvis vill jag bra mycket hellre vara hemma o vara mamma än att vara hemma o vara sjukskriven...

Så gissa vad vi gör i sommar....rälnar korvören...
    Faan... så lee jag blir på mej själv....

• Tingan

Oj nu börjar man bli nervös för imorn ska jag bli mamma, så konstigt och overkligt! De har inte ringt ännu om tiden jag ska vara där.... tänk om de glömt bort mig? ja,ja vi får hoppas de ringer senare i dag tills dess får jag försöka koppla av med ett bad, packa väskan, ta en promenad och ikväll ska jag och min man antingen gå ut och äta eller så skulle han göra en romantisk middag hemma beroende på vad jag orkar ikväll sedan har vi fixa flera filmer så ikväll blir det stora mysarkvällen ska bli underbart! får se sedan om jag kommer kunna sova när jag e så nervös för imorn. Kram till er alla!

• 1malle

Tingan...
    Lycka till
    Tänk på att andas..
    Ser med spännig fram emot att du hör av dig när allt är klart...

• M G

1malle: inte skoj. Vi är vana vid att fk strular (nu var dt eju inte riktigt så för dig men ändå) så vi vet hur det är att vrida o vända på varenda slant i väntan på att pengarna ska komma...
    Hoppas det löser sig fort. Det lönar sig att ligga p åo ringa o ringa o försöka få dom att ge ut pengarna tidigare.

Tingan: Lycka till imorrn!!! Allt kommer att gå jätte bra! Skriva gärna en förlossningsberättelse, sen i framtiden, när du har mer tid

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7