• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • 1malle

ola sänder er alla en blöt, sliskig men ack så god puss .-p

• Matilda86

Idag har Ester haft puré premiär...hon älskade det och skrek efter mer men det får vänta tills imorron

• Minimalla

Matilda, vd kul att Ester gillade purén, vad blev det för smak? Stella fick smaka mosad banan idag. Det var kladdigt och gott .

• Matilda86

Härligt, hur mycket fick hon då??
    det blev majspuré den va helt oki faktiskt

• Minimalla

Det blev nog bara nån tesked eller två, är lite feg av mig och börjar försiktigt. Majspuré låter smaskigt, det kanske man skulle testa... ja till Stella alltså

Mmmmm.... banan...
    Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/minimalla/gallery/phpsnsuhh.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.
    Stellas stolta mamma
  • badprinsessan

Vill bara varna lite...
    Vet ej hur det är... men min syrras Albin blev så hård i magen av majspure att han grät när han bajsade fram de små kottarna dagen därpå...

Numer får han hellre katrinplommon än majs...

Ska dit o hälsa på nästa vecka, han är lite drygt 6 mån o har fått 3 tänder!!!!

• Matilda86

Oj säg inte så, hon har inte bajsat efter purén, och hon brukar lltid bajsa på eftermiddagen, men jag får hålla tummarna på att det går bra annars får vi "hjälpa" henne lite imorron.

STELLa ser mer än nöjd ut haha, sitter hon i barnstol??

• Tingan

hej hej igen! nu e jag mamma, allt gick bra även om jag var livrädd inför snittet men ut kom en liten Theodor (Theo) som vägde 3216gram och var 50 cm lång och jätte söt! har satt in nån bild och skrivit en förlossningsberättelse i min dagbok. Vi åkte hem efter två dygn på bb men när vi var på kontroll dagen efter upptäckte de att lille Theo hade gått ner för mycket i vikt och hade jätte lågt blodsocker så vi blev inskrivna igen och efter ytterligare två dygn fick vi komma hem. Det mesta funkar bra hemma och amningen e toppen, men sen har han en period varje dygn då inget hjälper , han bara skriker och kommer ej till ro detta varar ca 6 timmar, ska det behöva va så? det kommer alltid på kvällen och han e bara tyst när man ammar men man kan ju inte amma hela kvällen... känner ni igen detta?

• FridaE

Grattis Tingan!! Min son hade oxå dåligt blodsocker efter födseln.. vi fick vara kvar på BB ett par dagar. Hoppas allt är bra nu!! Grattis igen!

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7