• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • Älskade ängeln

Grattis Tingan till pojken!

Det kan vara kolik han har om det upprepar sig varje kväll.

• concordia

Tingan GRATTIS!! till lilla Theo

Tyvärr så tycker ja oxå att det låter som kolik då min dotter hade det de 3 första månaderna Ledsen

• Matilda86

Grattis...ännu en kille i gänget...humm..;)

Låter som Kolik..Det är hemsk men det går över...jag lovar Ester blev av med det för 2 veckor sen en helt annan bebis.

• 1malle

Ola äter majs o har gjort i snart 3 veckor utan besvär i magen.
    Blandar med potatis eller morot... Inga problem med aptiten här inte, mumsar med glädje i sig en halv burk varje dag...
    Till efterrätt får han färsk frukt, för tillfället Mango som jag skurit i lagom bitar o fryst in, sen river jag den när den är frusen (går lättare) o den hinner tina medans han mumsar i sig maten.
    Det enda jag märkt att han blivit dålig i magen av är banan... kräktes segt slem o blev hård i magen...
    Sen gillade han inte kombinationen blomkål/potatis...HUA!
    Idag har jag gjort egen mat till honom o fryst in.
    Palsternacka o morots puré och några portioner frikadeller men de ska han inte få än.
    och som ni säkert märkt på fika träffarna så är ju min lill Ola en kräks unge men det har blivit mycket bättre sen vi började med mat...(purén alltså)

Tingan:
    Stort grattis till lille Theodor

Min Ola hade oxå jättelågt blskr, jag e diabetiker o det är vanligt då... men hans värden steg efter några tillfällen med tillmatning så vi åkte hem efter 1½ dag...

Tjooo ho- I morron ska jag på rean.... jippie!
    Bara hoppas det finns nått kvar

Minimalla:
    Sååå söt Stella när hon mumsar banan, man kan riktigt se hur hon undrar vad det e hon äter...

• Mamma Fia

Tingan: Grattis till pojken. Hoppas att det är en liten kille i min mage oxå. Men jag bli inte ett dugg ledsen om det blir en llla syster heller. Bara det är friskt och mår bra!!.

• luull

Ännu än dag man vaknar tidigt satte på kaffe till gubben som överaskning, men vad gör man nu när han jobbar å jag får inte göra så mycket ska tat lungt (foglossning)å vi som ska flytta vill men det straffar sig direkt. Gud vad jag gnäller....

• concordia
    Tjoho..... då blir man 24 år idag då! Glad och fint väder oxå kan det bli bättre Flört
  • 1malle

Concordia...

S T O R T G R A T T I S , hoppas din födelsedag blir toppen...

Ola sänder en inslagen puss...Kram från oss...

• 1malle

lull

Vi flyttade 1/2 o Ola föddes 22/2
    AP jobbigt men se bara till att DELEGERA ut allt jobbigt till andra, så ska du se at det löser sig.
    Ha sen inte nån panik över att få iordning, är ni bara väl på plats så faller allt som det ska sen ändå.
    Stressa inte, det ska va gott att leva oxå...

• Tindrande

Grattis Concordia!

Igår kväll var jag och mamma ute och plockade smultron, och jag blev så myggbiten så det är helt sanslöst. Fick en på ögonbrynet så idag ser jag ut som ett miffo med helt uppsvällt öga....

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7