• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • concordia
    Kan vi inte fika i morgon då kl 13.00 på Färgargården??
  • 1malle

Vi kommer att få hem alla barnen till helgen o ska ha dem i 2 veckor...
    Kommer ha kalas för 9 åringen o så....
    Därför är det knappast troligt att jag o Ola kommer att fika nått under följande veckor...
    Har ju då lixom lite annat...
    MEN... känner jag paniken komma krypandes o behöver fly undan så ropar jag på hjälp...
    Brukar kunna bli intensivt med 3 barn som alla ska ha stimulans o har olika behov av aktiviteter...Oj... 4 barn har vi ju nu
    Men Ola är så nöjd med sin skallra o ligga på filten så hans behov är inte så mycket mer ju...

• Minimalla

Jag fikar gärna imorgon vid 13. Färjargården känns ju självklart med detta väder.... pust och flämt...

• Mamma Fia

Jag fikar oxå jätte gärna då. Emilia är bättre och i morgon har jag inget inplanerat. Hoppas bara att hon är snäll för de senaste dagarna har hoin inte varit på bra humör när hon har varit sjuk stackarn.

• concordia

Men då säger vi färgargården i morgon  ( torsdag ) kl 13.00Glad

• M G

Jag ska till Timjan kl 14 så jag hinner inte fika innan. Vad synd. Hoppas det blir fika nästa vecka också.

• Kenzie

Vi försöker också komma imorgon.

Stolt hönsmamma till Theodor född 29/3-06
  • 1malle

Ola är helt tagen av värmen i dag
    Röd om kinderna, gnällig men samtidigt helt slapp...
    *orolig*
    Han får vatten att dricka o jag har ammat lite tätare.
    Som tur är så äter han lite varje gång, men ändå inte som han brukar.
    Sover korta stunder, fler sovpass men de är kortare...
    Har svalkat honom med bad nu i eftermiddag o under dagen har vi tvättat av honom med fuktig kall trasa...

Hoppas detta tillstånd kan vända när det blir lite svalare till kvällen
    Annars är det jag som ringer barnmottagningen o rådfrågar.
    Tycker själv jag gjort vad jag kan...eller....?

Hoppas era små klarar värmen bättre än vad Ola gör, för detta är inget roligt...

Hoppas ni hade trevligt på fikat....
    Kram från oss

• Minimalla

Tack för trevligt fika idag!

1malle, vad jobbigt för lilla Ola, hoppas det blir bättre i kväll. Ska väl komma lite svalare väder nu. Stella mår ungefär som vanligt, sover kanske lite mer på dagarna. Jag försöker amma lite oftare, för vatten vill hon inte ha, hon bara tuggar lite på nappflaskan. Ikväll har hon slukat ännu en miniportion med gröt, hon är grötfrälst .

• Kenzie

Kan inte nån gå in på min sida och knipa 4000 platsen, så det inte blir en tråkig gäst som vanligt.

Tack för fikat idag, det var jättetrevligt.

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7