• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • Kenzie

Det blev ingen fika för oss idag, hade en massa annat att göra. Men jag fikar också gärna senare i veckan

• 1malle

Ola klarar inte riktigt av denna värme, hur är det med era små?
    Ola blir mer gnällig än vanligt, klibbig o svettig till tusen.
    Han sover ofta men jätte små stunder, fram på kvällen, vid denna tid, har han nu i 2 dagar haft en riktigt gnäll period då vi måste gå o bära honom...
    Han e då helt slapp i famnen o bara myser... men lägger vi ner honom blir han skrikig...

Pytsar i honom vatten jämt fördelat på dagen får han nog i sig runt 70-80...
    Dricker era små vatten?
    Vi håller oss i skuggan, svårt när man e ute med vagnen... stannar inne för att se om det visar på nån skillnad....

• M G

Vi har också gett Sebbe lite nu o då avsvalnat kokt vatten.

Jag tar jätte gärna en fika senar ei veckan. Hur ser tors el fre ut för er?

• Kenzie

Theo verkar inte vara jättepåverkad av värmen, han sover lite mer bara. Jag ger honom lite kokt vatten ibland, men han verkar inte vara i något större behov av det egentligen.

Torsdag eller fredag funkar bra för mig

Stolt hönsmamma till Theodor född 29/3-06
  • Tindrande

Hallå hallå!

1malle
    vår lilla tös klarar faktist värmen jätte bra, fast jag får amma henne lite oftare.

Imorgon åker vi iväg med båten 1 vecka, ska bli sååååå skönt.
    Så jag får fika nästa vecka.

Isabelle har blivit en riktig tjockis, när vi var sist på bvc, 8 veckor, så vägde hon 6100....en riktig buddhalina har hon blivit.

Kram på er!

• Mamma Fia

Om Emilia har frisknat till så funkar torsdag eller fredag bra för mig med =). Just nu har hon hög feber men verkar inte vara så jätte påverkad av den mer än att jag tycker hon är brän het så jag vill inte ha henne på mig för jag bränner mig. Men det ärklart att hon får ligga på mig allt för henne!!. Hon hade 39.8 förrut och nu har det sjunkit efter en supp och hon hade 37.8 för ett tag sen. Nu sover hon och snarkar så högt att Lollo hör det fast tv:n är på med gansdka hög volym =). Vi är ju gräsänkor denna vecka så hon bor hos mig =)

Men jag hoppas att Emilia är frisk och kry till slutet på veckan för då vill vi jätte gärna fika med er andra!!

• 1malle

Sistadagen att rösta...
    Kom igen nu, om ni inte redan röstat... nr 12..
    Kram från Ola o Jonte

• 1malle

Nu har Ola fått sina ögon kollade...
    Han har en relativt kraftig innåt skelning på båda ögonen, det positiva var ändå att de inte skelade samtidigt, han växlar...
    Ingen åtgärd utan ny kallelse om 3-4 månader...
    Sååå skönt att det inte var värre....
    Och han var jätteduktig när de droppade pupilförstorande droppar i ögonen... men nu o några timmar framåt lär han ju knappt se nått...
    Håller honom inne med nerdragna persienner...

• Matilda86

Ester klarar faktiskt oxå värmen helt oki visst är hon lite gnälligare men hon sover mycket mycket mera.

Har precis kommithem från en ansiktsbehandling med massage för ansikte och axlar sååååå skönt.

När blir det fika??=)

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7