• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • 1malle

Matilda...
    Att de små sträcker ut tungan beror på att deras sugbehov/reflex finns kvar än.
    Ola börjar gapa när skeden kommer nu, men då har ju han ätit puré i några veckor nu...

Minimalla...
    De burkarna med morotspure är lite blaskiga, jag blandar dem med lite potatis o palsternacka för den är däremot lite fastare i konsistensen.
    Trådarna i bajset är fibrer som deras små magar inte klarar av att bryta ner, finns massa med fibrer i just banan...
    Det är därför en del barn blir hårda i magen av just banan.
    Glöm inte ge extra vatten när man ger fiberrik kost...
    Ola sitter i stol när han äter o det funkar bra, fast lite slagsida har han om jag inte bullar upp honom.
    Så fort jag sätter honom i stolen blir han lite ivrig o halvgnällig o ännu värre blir det när haklappen kommer på...
    Vet precis vad som är på gång

Idag har jag fyndat till Ola på rean...
    3 bodys o en dress med tröja/byxa för totalt 137:- (Lindex)
    2 tröjor o 2 strumpor på H&M för 67.50
    Allt i stl 68, lite att växa in i alltså...

Ha en skön helg nu allisammans....

• Yiskah

Nån som vet vad det blir för väder i Norrköping imorgon? Sol? Vind? Varmare eller svalare än idag? Undrar för jag kommer att vara ute hela dagen, om jag skall ha byxor eller kjol/shorts på mig...

• Tingan

kolik...blää... har bara hört om det... vad beror det på och vad kan man göra för att undvika eller för att förbättra situationen? Hoppas på att det blir bättre ikväll... kram

• Matilda86

1malle: Jo jag antog att dte vra så=)

Idag har jag kört mitt första tränigspass, inlines med barnvagn...livsfarligt hehe nee då Macke tog vagnen, han är ju himla stabil på inlinesen eftsrsom att han är uppvuxen på skridskorna.'

Ester har varit lite halvgnällig idag inte mycket bajs, är lite orolig att magen inte pallar puré??!!!

Yiskah: Det ska väl bli som idag typ.

• 1malle

Yiskah:
    Blir det som i dag så släng kläderna o ta på bikini
    Sååå varmt ju.
    Och vi GICK hem från stan o till klocket...
    klippt slut när vi kom hem, tog 1timme precis men då stannade vi vid Halvars o köpte glass på vägen hem...
    Så tråkigt att gå den sträckan så då kan man ju lika gärna äta glass på vägen
    Hoppas du får det bra ute i solen i morgon då... glöm inte solkräm...

• badprinsessan

Yishka... Det var länge sedan... Hur mår du o din lilla familj???

• luull

1malle - ska försöka och ta det lungt men det är svårt när man inte är van, flydde till svärmor på eftermiddagen då kan jag ta det lungt

• 1malle

Luull
    Bra att du har tillflykt att ta till...

Jag e ju då emot det där med att anspela på graviditet o därmed komma undan div göromål som är jobbigt, men ibland är det ju bara nödvändigt att tillåta sig att känna efter vad kroppen orkar...Och att man då själv kan aceptera att man kanske inte är så stark som man tror...Svårt att acceptera men man måste, för bebisen i magens skull...

• Yiskah

Jorå vi mår bara finfint! För de som undrar Har ju hållt oss lite i bakgrunden, men VI finns här omkring i alla fall, bara ni hör av er som känner för det *s*

• Yiskah

Så skall man ta byxor eller kjol imorrn?

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7