• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • Matilda86

Kaya: Välkommen till Norrköping, jag ska tyvärr flytta härifrån men komme rtat komma hit o försöka komma med på nån träff i månaden=)

Humm...klocket eller ektorp...ska jag vara ärlig skulle jag inte vilja bo på nått av d ställena men som jag och 1malle disskuterat så är det ju skillnad iom man har bott där då vet man hur det egentligen är...jag har bara hört hur dte är och bildat mej en uppfattning efter det. men jag skulle nog helöler bo i klocket.

1malle: haha ja men a inte riktigt så filåt

• M G

Kaya: hej o välkommen!

Jag är relativt nyinflyttad till Norrköping o ännu mer nyinflyttad till Klocket
    Ektorp vet jag inte alls, vet inte ens var det ligger
    Klocket tycker jag är helt ok. Nu har vi lite otur att hamna på en gård där det dels bor 2 16-åringar (tror jag dom är) som åker moppe på innergården i tid o otid (mitt i natten oxå) o som bråkar med nån annan här på gården (slagsmål), sen kan det vara en del oväsen i form av basketspel, hög musik sent på natten osv. Men det är ju på den gården vi bor på.
    Det jag gillar med Klocket är att själva radhuset är helt ok, skogen ligger precis runt hörnet o Hyresbostäder (som äger radhusen) är väldigt tillmötesgående (hittills iaf ).

• 1malle

Matilda...
    Jag larva mig ju lite... ingen fara gumman!

• Mamma Fia

Hejsan, nu är vi hemma igen =). Tänkte höra med er om det blir nogon fika nästa vecka. Johan är i vägoch jobbar så jag är ensam och har tid alla dagar utan mån och tis. Då har jag lite att göra =) Är sugen på en fika nu =)

• 1malle

Mamma fia...
    Jag e oxå extremt fika sugen... kan inte hellr mån eller tisdag..
    O fredag har vi bvc..
    ONSDAG ELLER TORSDAG skulle passa kanon ju!!!

Fler som hänger på!!!????

• Matilda86

onsdag kan jag lr jag kan alla dar men jag vill fika så snabbt som möjligt=)

• Kaya

Hej igen och TUSEN tack för era synpunkter på olika bostadsområden! Det ni säger stämmer väl överens med vad jag har hört, fast jag har blivit lite förvirrad av alla väldigt motsägelsefulla åsikter man får höra om respektive områdes barnvänlighet. Många tycker att Klockaretorpet är SUPERbarnvänligt (t ex för att alla har egen liten uteplats), andra tycker det är bråkigt och oroligt. Samma sak med Ektorp - som ju SER ganska hemskt ut på ytan (ursäkta ni som bor där) men som har jättefina lägenheter med suverän planlösning.

Nu blir jag mer specifik och undrar om det är någon som har någon särskild åsikt om just Gustaf Clasons Gata på Klockaretorpet - där finns det tydligen ett par MINDRE och lite BILLIGARE radhus lediga än de på Wilhelm Wibergs och Torsten Vad-det-nu-var... .... alternativt Idrottsgatan på Ektorp???

Oj oj. Det finns för många bostäder lediga i Norrköping helt enkelt, hade det varit Umeå vi skulle flytta till hade vi väl varit lyckliga om vi hade haft tre olika att välja mellan

En annan fråga... Har ni nån "lista" eller så som man kan skriva upp sig på, där man får se vilka alla är och hur gamla era barn är och så? *nyfiken*

K

• Matilda86

Kaya: nee det finns nog inte men jag kan börja på en så får de andra haka på...

*Matilda 20år med Ester 3½månad (060329)

• IsakochMolly

Kaya: Välkommen hit!!

*Christine 24år, gravid med bf 23/7

• Tindrande

*Christine 24år, gravid med bf 23/7
    * Linda 24 år, 2 barn. Gabriel 3 år Isabelle 2,5 månader. Gubbe Fredrik 26

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7