• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • Kaya

* Matilda 20år med Ester 3½månad (060329)
    * Christine 24år, gravid med bf 23/7
    * Linda 24 år, 2 barn. Gabriel 3 år Isabelle 2,5 månader. Gubbe Fredrik 26
    * Kenzie 21 år med Theodor snart 4 månader (060329). Fästman David 26
    * Mamma Fia 23 år med Emilia 15 månader 050421 och bf 070227. Fästaman Johan 31 år.
    * Malin 31 år, Stella snart 5 månader (060224). Sambo James
    * Concordia på fl heter Andrea är 24 år. Ella snart 16 månader 050330. Fästman Per 28 år.
    * Malin 34år, Ola snart 5 månader (060222), Jonathan 14år. Maken Anders samt hans döttrar på 9 o 12 år
    * Kaya (Anna) 35 år, 2 barn. Pojke 5.5 år (fyller 6 år i Januari) och flicka 9 månader (fyller 1 år 8/10 2006). Min man heter Niclas.

MALIN och MALIN vad jag blev glad och lättad *SSS* när ni ramlade in på listan...!!!! Vill ju inte vara ensam 30-plussare bland alla "ungdomarna"...

TACK för alla välkomsthälsningar!!!! Jag känner mig ännu gladare över att flytta nu när jag har hittat er! Det som blir svårast att lämna i Umeå är alla goda vänner, men nu när jag har gott hopp om att få nya härliga FL-vänner i Norrköping känns det mycket bättre.

Hmmm... vi som nästan hade bestämt oss för Ektorp...?! Nu börjar vi fundera på Klockaretorpet igen, det kanske är bättre ändå...? hmmm... saken är den att vilket det än blir så är det förmodligen bara tillfälligt - vi ska nog leta efter hus på landet (norr om stan) när vi väl är på plats. Nån av er som bor på landet utanför Norrköping?

K

• 1malle

Kaya...
    Tipsar dig om att du kan gå in p åhnab.se o kolla lite på Hyresbostäders lägenheter/radhus...
    De har lite ledigt i hela Norrköping...

• 1malle

Kaya...lite av texten jag skrev kom inte med... så jag fortsätter här

Norr om stan... hmmm.. det borde alltså bli upp mot kolmården ju...
    Åby, Jursla, Krokek, Strömsfors osv....
    Åby är fint, Jursla ligger i en backe( ) krokek lite för långt från stan i mitt tycke, Har en bror i Strömsfors- där är fint...

• Kaya

1malle - tack för tipsen! Det är just precis HNAB jag håller koll på, de har en massa ledigt i både Klockaretorpet och Ektorp (plus alla andra områden men det är dessa två områden vi har sett ut som mest lämpliga). Och sedan på längre sikt är vår dröm att hitta ett hus just precis runt Åby/Jursla eller strax norrut därifrån. Vi är "skogsmänniskor" och trivs bättre bland berg och sjöar i skogen än nere på slätten...

K

• Minimalla
    Kaya, till ungdomarnas försvar kan jag säga att de är världens trevligaste tjejer! Känns inte alls som det är så stor åldersskillnad, fast de kanske inte håller med... Generad Att vi har småbarn allesammans gör ju att man har det mest centrala i ens liv gemensamt.
    Jag är sugen på att flytta till Klockartorpet, håller på och bearbetar sambon lite . För tillfället bor vi i norrtull inne i stan, längtar efter lite gräs under fötterna...
  • 1malle

Minimalla...
    kunde inte beskrivit " de unga" bättre

Jaaaaaaaa.. flytta hit!!!
    Klocket jänget...hehehe... tänk va?
    Ola o Theo kommer på sina 3-hjulingar o ringer på dörren o frågar efter Stella

• 1malle

ehhhhhh.. o jag som gamling vet ju att gänget stavas med G o inte skrivs som Jänget... hehehe

• luull

* Mamma Fia 23 år med Emilia 15 månader 050421 och bf 070227. Fästaman Johan 31 år.
    * Concordia på fl heter Andrea är 24 år. Ella snart 16 månader 050330. Fästman Per 28 år.
    * Malin 34år, Ola snart 5 månader (060222), Jonathan 14år. Maken Anders samt hans döttrar på 9 o 12 år
    * Kaya (Anna) 35 år, 2 barn. Pojke 5.5 år (fyller 6 år i Januari) och flicka 9 månader (fyller 1 år 8/10 2006). Min man heter Niclas.
    *luull 29år gravid bf 5/11 sambo patrik.

• M G

1malle: Nu blev Sebbe lessen för att du glömde bort honom...
    ---------------------------------------------
    Jag fikar jäte gärna på ons kl 13! Jag borde absolut vara helt frisk tills dess
    -----------------------------------------------
    *luull 29år gravid bf 5/11 sambo patrik.
    *Mikaela 25 år med Sebastian snart 4 mån (060322), fästman Micael 35 o hans dotter Fia, 10 år.

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7