• Emillia

Raka könshår

Läste i söndagens Aftonbladet att deras trendexpert "vad hon nu heter" skrev att könshåret skulle rakas av inför sommaren? Har ju förstått att det är ganska vanligt med rakning osv men är det lika vanligt med helrakat? Dessutom undrar jag, om någon vill svara, är det inte lite "pinigt" i tex offentliga duschar eller så att vara helrakad?

Har själv funderat på det här med rakning och försökte för ett tag sedan men "vågade" inte gå hela vägen även om det lockar lite :)

• Svar på tråden Raka könshår
  • Kimmis

Har också varit helrakad sen jag var 14.
    Inge svamp eller utslag här heller.
    Fasar för när magen blir så stor att man inte kommer åt, speciellt efter förlossningen när det rinner ur massa äckligt jox.
    Tur att jag har en karl här hemma som kan hjälpa till!
    Tycker dessutom att det är skönare att ha sex när båda är helrakade, blir ju lixom lenare o mjukare då..

• Aaliyah

Jag menar att det kanske krävs mer självförtroende att uppträda orakad än rakad i dagens läge.

• NenniePennie

Aaliyah: jag menar ungefär samma. det krävs ju självförtroende för att kunna visa upp sig, och ännu mera självförtroende för att visa upp något som många kan reagera på

• Anonym (snusmumrik)

Är så gott som helrakad. Aldrig haft några problem med vare sig plitor, svamp eller annat. Visst blir det ju ruggigt vasst när det växer ut litegrann men har inte vågat testa vax än. (nån som vet nån bra salong i gbg?) Det känns mer hygieniskt och sexet blir ju som en bonus skönare när det inte är en massa hår i vägen

• Ariane

Ser att flera använder hygien som ett argument för rakade underliv, tror inte att ett rakat underliv skulle vara mer hygienskt än en naturligt underliv.

• Aaliyah

Nä, men en del verkar tycka att ett orakat underliv är skamligt på något sätt.

• NenniePennie

snusmumrik: håller inte med om att det blir skönare utan hår, tycker de känns samma. men visst känns de mer behagligt att visa upp sig utan massa hår (talar inte för alla nu)

dock ibland kan jag få små "finnar" om jag inte är försiktig

• Anonym (SvampFRI)

jag rakar mig sen 7 år tillbaka..(dock inte riktigt allt..vill ha lite längst fram så att säga)..det tycker jag personligen är allra finast!
    Kan dock tillägga att jag innan jag började raka mig fick svamp ganska ofta - men har inte haft det en enda gång på 7 år!!
    Så att man ska få problem med svamp pga av att man rakar är i mitt fall HELT fel!!

• jennypennypannkaka

Jag tycker det är mer pinsamt att vara orakad offentligt. Känner mig fräschare utan hår.

Svar på tråden Raka könshår