• Emillia

Raka könshår

Läste i söndagens Aftonbladet att deras trendexpert "vad hon nu heter" skrev att könshåret skulle rakas av inför sommaren? Har ju förstått att det är ganska vanligt med rakning osv men är det lika vanligt med helrakat? Dessutom undrar jag, om någon vill svara, är det inte lite "pinigt" i tex offentliga duschar eller så att vara helrakad?

Har själv funderat på det här med rakning och försökte för ett tag sedan men "vågade" inte gå hela vägen även om det lockar lite :)

• Svar på tråden Raka könshår
  • Aaliyah

Varifrån kommer den här trenden eller det här modet tro? Någon som har någon idé?

• Ariane

Aaliyah, jag tror att det bl a hänger samman med ett ideal som media (porrindustrin?) har skapat.

• Aaliyah

Ja, just det. Är en kvinnas naturliga underliv så hotfullt eller laddat?

• Kimmis

Eller kanske för att många testar o tycker att det är skönare o känns fräschare?

• Anonym (orakad)

men i porren ser man ju både rakade och orakade.
    Är inte rakad för jag tycker att det kliar direkt, och jag orkar inte raka mig varje dag.

• Aaliyah

Är det så att man är rädd för den kvinnliga sexualiteten och dess kraft? Så att man för att det ska kännas tryggare både för en själv och omgivningen måste retirera till småflicksstadiet?

• Banana82

suck, ska vi ha denna diskussion igen? iaf, som jag sagt innan, första gången jag rakade av mig allt hade jag aldrig sett en rakad fitta eller porr (var 14). hade bara trimmat kanterna till skolbadet det lilla som stack utanför, och så en dag rakade jag lite snett så det blev ojämt, och jag lyckades inte jämna till så det blev lika, så jag drog av allt och tänkte att det får väl växa ut, men jag trivdes bättre rakad för att det var lättare att hålla rent och det kändes snyggare, har försökt låta hået växa ut nån gång (vet inte varför, nyfikenhet hur det ser ut, för har aldrig haft några problem mer än nåt inväxt hårstrå ibland) men drar av allt fort igen för jag trivs helt enkelt inte med hår och har inte gjort det på snart 10 år

Svar på tråden Raka könshår