• Emillia

Raka könshår

Läste i söndagens Aftonbladet att deras trendexpert "vad hon nu heter" skrev att könshåret skulle rakas av inför sommaren? Har ju förstått att det är ganska vanligt med rakning osv men är det lika vanligt med helrakat? Dessutom undrar jag, om någon vill svara, är det inte lite "pinigt" i tex offentliga duschar eller så att vara helrakad?

Har själv funderat på det här med rakning och försökte för ett tag sedan men "vågade" inte gå hela vägen även om det lockar lite :)

• Svar på tråden Raka könshår
  • LillaLulla

Ackan - troligtvis en hel del... Men det vore värt det, enligt mig!!

• ACKAN
    LillaLulla skrev 2006-05-18 21:27:48 följande:
    Ackan - troligtvis en hel del... Men det vore värt det, enligt mig!!
    Ja man slipper ju rakhyvlen i alla fall, ska nog kolla upp det närmare.
    Tar dagen som den kommer...
  • lucifer69

Ackan: Man kan ju göra det roligt.

Ja varför inte låta "gubben" göra det... då blir han ju oxå delaktig....

• Tygtiiger

Jag skulle aldrig raka av allt, för det tycker jag är fult - ser ju skalligt ut! Plastigt, som en barbiedocka
    Men jag rakar gärna bikinilinjen och trimmar håret kort, dels av bekvämlighetsskäl och dels för att glädja min man som tycker det är snyggare.

• Aaliyah

Tygtiger; oj, oj, folk kommer att bli galna om du skriver så där kategoriskt...

• Sussie82

lucifer69: Håller helt med dig.
    Det hela kan sluta riktigt trevligt

• Knyttet Salome

Hej, lite O.T men pa tal om harborttagning hur funkar det med epilator? Stannar haret verkligen borta mer an nagon dag? Ryker allt har oberoende av langd eller ar det som dom jakla kramerna dar man far ta med rakhyveln efterat? Jag vill garna kopa en da jag e trott pa rakning men dom e ju sa dyra sa jag vill veta om det e prisvart forst.

• ACKAN

Lucifer69:
    Man kan få det riktigt kul

Tar dagen som den kommer...
  • Häxan Jia

En epilator drar ut själva hårstråt ur roten... istället för en hyvel som skär av det vid huden. Det tar längre tid för håret att växa ut när du använt en epilator än vad det tar när du rakat.

Docj är skillnaden stor, det känns när man epilerar benen och det lär kännas mer när du skall epilera köns hår, då huden där är ännu känsligare.

Om du pallar smärtan, som många tycker det blir med en epilator, så är den väl värd priset.

Glöm dock inte läs bruksanvisningen och följ den
    Bli inte orolig om du ser ut som en plockad kyckling på benen det första dygnet.... ska du göra dig fin inför en fest eller något sådant så epilera gärna benen 2 dagar innan istället för en dag eller samma dygn som festen är...

• Clavi

Kastar mig handlöst in i tråden utan att ha läst den, jag rakar mig inte, brukar ansa lite med en sax men inte mer. Känns så ofräscht utan hår.

Svar på tråden Raka könshår