• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Lady Namárië
    badprinsessan skrev 2006-05-11 09:13:10 följande:
    jag är såååååå sugen att börja om i nytt kvarter o köra legacy... jag fuskar ju inte ens i dag... så det blir ju inte så stor skillnad... verkar bara som att det ärlite krångligt nu när alla expansioner finns... måste vara jag mycket poäng att hålla reda på ju....
    Nej, det är faktiskt inte så krångligt om man använder ett färdigt scorecard och fyller i när man har spelat. Det både adderar och subtraherar så att poängen blir rätt. Tänk på att använda "rätt" scorecard, bara. Har man både Nattliv och Uni skall man också ha det scorecard som hör till Nattliv.
  • badprinsessan

hjääääääääääälp

plötsligt kan jag inte hämta posten längre!!!!!
    jag kan inte betala räkningar....

inget med bolproopfusket verkar ha med detta att göra...
    vad händer om man tar bort brevlådan med move objects???

någon som varit med om detta???

ps.. kämpar förfullt med en av mina brudar hon har haft myspys med 8 simamr hennes mål just nu är 10!!!

• badprinsessan

jag har precis startat ett legacyland...
    vart hittar jag alla regler???
    (kollar i gamla trådar efter länkar B-) )

• Lady Namárië
    badprinsessan skrev 2006-05-11 20:41:01 följande:
    jag har precis startat ett legacyland...vart hittar jag alla regler???(kollar i gamla trådar efter länkar B-) )
    Alla regler finns på www.legacychallenge.com
  • Auris

Detta blir värre och värre. Nu har min 2½ åriga dotter börjat spela sims SJÄLV Hon klarar att sätta i CD skivan (jag är livrädd för repor) starta upp spelet, välja grannskap, välja hus och klicka på olika saker så att hon får simmarna att bada, äta, sitta på toa (stor favorit) etc. Däremot har hon ju ingen koll på simmarnas behov så familjen är en total röra när hon är klar. Tur att hon inte kommit på hur man sparar

Jag funderar på att också spela legacy, men det verkar så tidskrävande. Det skulle ta mig flera år att komma igenom 10 generationer. OM jag ändå skulle bestämma mig för att testa bör jag ha ett helt nytt neigbourhood då eller går det lika bra med nåt av de vanliga? Jag tycker det är så många familjer i dem att det är svårt att hålla reda på vilka som är townies och vilka som är spelbara. Hur har ni gjort?

• badprinsessan

hmmm finns det någon på svenska???? latis-sessis----....

• badprinsessan

finns det regler för arbetsliv oxå???

• badprinsessan

Startar lite... lär ju återkomma med frågor framöver... antar att detviktigaste är inget fusk, starta med en sim, enbart inleda förhållanden med datorstyrda karraktärer...

• Lady Namárië

Jag vet tyvärr ingen svensk sida, men behöver du hjälp att öersätta något så är det bara att hojta. Jag har inte sett till några regler för Arbetsliv ännu.

Jag har startat mitt legacyspelande i egna kvarter, just för att det bli lättare att hålla isär spelbara och icke spelbara karaktärer då.

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4