• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Auris

Hmm, då får jag ta och försöka sätta mig in i hur man skapar ett kvarter då. Är det svårt?

• badprinsessan

jag har skapat ett nytt kvarter o lagt till universitet, city och arbetslivskvarter...

jag har skapat min första 5x5 tomt o min första sim

som jag fattade det så fick man välja egenskaper o intressen själv med den första simen men alla som föds framöver slår man med tärning... ok ???

??min första fråga... är det ok att använda belöningar typ pengaträd o så???

har byggt honom ett litet ruckel o han har fått sitt första jobb o några bekanta... spännande

• TheLove

skulle det inte vara bra om vi översatte allt innom lrgacy och skriva ner det här? skulle vara jätte bra eftersom vi som inte spelat det innan har lite svåryt att förstå grejerna, menan ni som kan det vet hur man gör, eller om vi helt enkelt startar ett egfen leagacy där vi tävlöar mot varandra i poäng? Eller är det en dum ide`?

• badprinsessan

Det är ju en jättebra idé... något tidskrävande bara kanske....
    men vi kanske kan hjälpas åt...

tävlar gärna... känns roligare att starta något nytt än att hoppa på tex tråden på sims.se det är ju härpå FL jag hänger...

ni som redan spelar legacy fotar ni o skriver dagböcker o så oxå???

• Lady Namárië

Kanonbra idé, Lovelyy! Jag har lite kasst med tid, men jag skall försöka få lite översatt. sedan kan vi kanske lägga upp en svensk version av reglerna i någons blogg, så att man enkelt hittar dem.

• danitra

Jag är på. Jag har inte kört så mycket men lite koll har jag nog.

• badprinsessan

Jag har kopierat över lite regler från hemsida med den engleska texten till word o ska ge mig i kast med översättning - om inte annat för min egen skull...

klistrar in här eftersom...

o du TS lady... du kan ju klistra in lite i trådstarten eftersom som ett tillägg

• Lady Namárië
    badprinsessan skrev 2006-05-12 13:11:13 följande:
    Jag har kopierat över lite regler från hemsida med den engleska texten till word o ska ge mig i kast med översättning - om inte annat för min egen skull...klistrar in här eftersom...o du TS lady... du kan ju klistra in lite i trådstarten eftersom som ett tillägg
    Ja, jag tänkte det, men det är ganska mycket regler. Därför tänkte jag att det lättaste kanske är att jag uppdaterar trådstarten med en direktlänk till ett blogginlägg med reglerna på svenska.

Vilka regler översätter du? Det är ju synd om vi sitter och filar på samma. Jag kan tänka mig att ta itu med FAQ:en så snart jag får tid.
Svar på tråden Sims 2 - tråd 4