• SandraJ

Saker ni trodde på som liten

Vilka dumheter trodde ni på som små?

Jag trodde att om man svalde vindruvskärnor så kunde de börja växa i magen och då fick man blad i näsan

Min dotter tror tt det bor en sur gubbe i väggkontakterna, han bits om man petar på honom.

Vad trodde ni på? Vem gjorde hålen i osten? Vad är månen gjord av? Vart tarman vägen när man dör?

• Svar på tråden Saker ni trodde på som liten
  • sugarpie

Jag trodde att om man körde på ett bananskal när man körde bil så fick bilen sladd (rejält sladd)

• Rastafairy

Jag trodde när ja va rikgit liten att om mössan blåste av så kunde man dö. Jag grinade varje gång de blåste ute och höll för mig på huvudet så mössan inte av misstag skulle åka av. Jag var helt skräckslagen.

Sen så trodde jag att mjukisdjur och dockor hade känsel mm och ingen fick slå min favorithund som ja hade han blev så ledsen då.

Jag trodde man fick svart hår av att dricka kaffe.

Jag trodde också om jag inte gjorde en speciell sak på kvällen : Gick och tittade att garderoben va låst att min brors dörr var lite halvöppen att inga handdukar låg mot elementet. om ja inte gjorde de skulel nått hemskt hända. Ja hade lite tvångstankar alltså :)

Sen hade jaen period där ja inte kunde sova utan att lyssna på ett Televinkenband jag hade. När min lillebror vilel lyssna på nått annat en dag (spindelmannen) så tordes jag inte sova.

Det var också viktigt under den periden att sova med täcket HELT över kroppen och bara ett litet litet lufthål för munnen.

• AlexandraP

Min morfar sa att man inte fick ha fingrarna utanför bilrutan när man körde för då trodde fåglarna att det var maskar- och då åt dom upp fingrarna!

• snartfaster

Jag trodde att Tomten tyckte mer om mig än om min kusin eftersom att han alltid gick först till mig, dvs vem det nu var som var Tomte så sa han alltid att det var dags att gå för att han ahde fler att gå till och att han skulle gå till min kusin Ida nu. Det levde jag gott på länge att Tomten alltid kom till mig först!

jag trodde att alla som höjde rösten var arga eller att det var bråk på gång så jag var rädd för min morfar som alltid pratar väldigt högt och för gammelmormor som hörde så dåligt så att alla nästan skrek när de pratade med henne (en person som fick så mkt skäll måste ju vara farlig)

redan nämda kusin hade en Kåldocka också, som hon hävdade att den levde och det trodde jag på. Vi brukade oroa oss för att kåldockan inte kunde äta någon mat.

• kela81

snartfaster.kåldockorna ja..de hadde jag glömt bort min kusin hadde ochså en och jag var livrädd för den...eftersom den "levde"

• snartfaster

kela81: vi kunde sitta och stirra på den jättelänge och få för oss att den rörde på sig. vi försökte mata den, men det gick ju inte. jag tyckte också att den var lite läskig.

• 1malle

Att man blir förkyld om man inte har varmt om fötterna...

Hahaha... den testade jag en gång o blev inte sjuk o sen dess hatar jag att klä in fötterna.
    På mitt bröllopp gifte jag mig barfota, mamma o pappa kallar mig ofta barfota Malin... o jag har några fötter tatuerade på ena fotleden... *S*

• 4barnsMom

Att man kissar på sig om man leker med tändstickor.. Och det gjorde jag! Så det satt nog långt inpräntat...

Att pappa faktiskt köpte en tidning efter kalle på julafton

Att det fanns monster på det djupa vattnet, det gör det väl?

När vi gifte oss och hade festen på en udde hade vi krokodiler!! i vattnet där och ALLA små barn kan intyga att de va sant! Och man kunde inte ens gå nära och titta på dom... Måste ju få slappna av nån gång va?

• MARIA99

När jag var 6 år trodde jag det fanns en elak gubbe som bodde på månen! För att en vän sagt detta *he he*

• kela81

snartfaste:lite läskig Jag var livrädd vägrade att sova i samma rum som den (Min kusin var nämligen väldigt förtjust i att berätta skräckhistorier om levande dockor för mig) Så när jag sov över oss henne låg jag inne hos hennes föräldrar

Svar på tråden Saker ni trodde på som liten