• SandraJ

Saker ni trodde på som liten

Vilka dumheter trodde ni på som små?

Jag trodde att om man svalde vindruvskärnor så kunde de börja växa i magen och då fick man blad i näsan

Min dotter tror tt det bor en sur gubbe i väggkontakterna, han bits om man petar på honom.

Vad trodde ni på? Vem gjorde hålen i osten? Vad är månen gjord av? Vart tarman vägen när man dör?

• Svar på tråden Saker ni trodde på som liten
  • SandraJ

haha va dumma vi var! MER!!!

• Kofttanten

jag trodde det satt en stackars människa någonstans och slog om trafikljusen vid övergångsställen till grönt när man tryckte på knappen. I bland tryckte jag tre korta, tre långa , tre korta (sos) för att denna person skulle fatta att jag hade bråttom.

• snartfaster

*Att det bodde en häxa under sängen (när det var Björnes låg hon under soffan och nynnande med i intromusiken) mamma fick jaga bort henne varje kväll annars så kunde jag inte sova.
    *Jag hade drömt att min mammas snälla kusin var en häxa, det trodde jag länge att hon var.
    *Att alla som pratade högt skällde
    *Att mina föräldrar visste allting
    *Att man planterade frön i naveln och så fick man barn
    *Att jag hade uppfunnit dagen tisdag helt själv.
    *Att man kunde få fyrkantiga ögon om man tittade för mycket på tv
    *Att det bara var fyllegubbarna nere på stan som drack sig fulla
    *Att grimarser kunde fastna i ansiktet

• snartfaster

och just ja, jag glömde ju bort...jag trodde att det bodde en gubbe i magen också, som hade ett litet rosa kök där han lagade till alla maten som man åt och åt upp den själv. jag tänkte mig att han hade skägg och orange kostym. Fru och barn hade han också, men jag vet inte vart de bodde för han var ju alltid i köket och det låg i min mage.

• Kakan83

Att ögonen kunde bli fyrkantiga om man tittade för länge på TV.

Och att man kunde gräva sig ner till Kina

• kana

När man tittade på tv, trodde jag att dom som var med på tven var inuti tven Glad

• la Demoiselle Snorque

Jag trodde att man blev brun när man badade bastu!
    Att det bodde en gubbe i tvättstugan som mamma kallade "pussgubben" Var livrädd för honom, har t om ritat av honom!
    Att det kunde växa träd i magen om man åt kärnor (det hade min stora syster sagt)
    Att hjärtat såg ut som just ett hjärta!

Haha, vad lustig man var! Skrattande

• Kabumba

Jag trodde att mannens fysiska...sak, hade svanskotor. Det såg ju ut som en svans.

• Rockis

Jag trodde att nektariner var rakade persikor, att det var nån stackare som satt och rakade hälften av alla persikor.
    Jag trodde att min pappa hade en liten burk som han kunde se i vad jag gjorde när han var borta.
    Trodde också att legobitarna blev uppslukade av golvet om man inte plockade undan dem.

• yiyah

Jag var ett skruvat barn

Min mormor hade en höna i porslin som hon tog fram till påsk, jag sov ofta där och varje morgon när jag vaknade så låg det en tablettask inuti hönan. Det var en sådan stor med en höna som låg och värpte, och jag trodde på allvar att porslinshönan värpte tablettaskar..

jag trodde att de människorna som var med i tvprogram bodde i tvn, och ifall man stängde av tvn så stoppade man programmet...

Jag trodde att John Blund flög runt och slängde sömnpulver i ögonen, försökte lura honom varje kväll med att hålla mig vaken men somnade alltid

Min mormor lärde mig en bön som handlade om jesus och att han bar två förgyllda ljus (nån som minns den? jag har glömt den.. ) och jag trodde att Jesus vakade över mig på nätterna genom att gå runt husen med ljusen i sin hand.. Men jag kunde inte fatta hur han kunde bära både bibeln och de här två ljusen, han hade ju bara två händer.. ????

Jag funderade över så mycket, och jag tycker det är så kul nu när mina egna barn är i funderaråldern.. Känner igen mig så mycket i deras tankar..

Svar på tråden Saker ni trodde på som liten