• SandraJ

Saker ni trodde på som liten

Vilka dumheter trodde ni på som små?

Jag trodde att om man svalde vindruvskärnor så kunde de börja växa i magen och då fick man blad i näsan

Min dotter tror tt det bor en sur gubbe i väggkontakterna, han bits om man petar på honom.

Vad trodde ni på? Vem gjorde hålen i osten? Vad är månen gjord av? Vart tarman vägen när man dör?

• Svar på tråden Saker ni trodde på som liten
  • xxmeyaxx

Jag trodde att det växte sockerdricka ur granen på våran baksida! Precis som för Pippi Långstrump.

Min mamma brukade säga till mig och mina kusiner:
    - Gå och titta under granen om det har växt upp sockerdricka.

Vi sprang dit och hittade precis rätt antal flaskor med sockerdricka. En till varje. Jag var så glad. För jag hade ett riktigt sockerdricksträd.

Och från köksfönstret tittade min mamma på mig.. och log

• xxmeyaxx

Fast det är mest gulligt..

Något dumt då, hmm..?

Jag trodde att alla väder spelade poker med varandra.
    Den som vann dagens match, fick bli morgondagens väder.

• Fru Larzzon

Just det, jag trodde verkligen att min pappa kunde trolla också

• twentyone

Jag trodde att man födde barn genom naveln, sen trodde jag att man plockade ner löven på hösten och klistrade dit dem på våren, jag fick aldrig klämm på varför färgen var olika dock.

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • sarahrara

Jag trodde att män inte kunde bajsa så jag fick en chock när jag upptäckte att min pappa satt på toaletten och gjorde nr 2...sen så trodde jag på allvar att min pappa visste allt.

• SandraJ

hihi va söta vi var...

Mitt ex trodde att man kunde fånga kaniner genom att lägga lite snus på en sten, kaninen kom fram, luktade på snuset, nös och slog huvudet i stenen och svimmade. hehe....

• pysslan

Min sambo tror (fast han är vuxen...) att om man blinkar med lyset när man närmar sej ett rödljus så slår det om.....

• Zaria

Jag trodde att jag var lik tjorven i saltkråkan om jag kisade med ögonen sådär som hon gjorde...tyvärr var det ingen som höll med

• brokig

Jag fick lära mig av min mamma att man skulle tvätta frukt för att män hade tagit sig på snoppen innan de vidrört frukterna. Hon berättade också att etiketterna på läskflaskor satts fast genom att män hade rört snoppen mot etiketten oínnan den tryckts mot flaskan, lite som ett klister alltså. Tilläggas bör att jag var ett barn som åt och bet på allt, särskilt läsketiketter. Hemskt äckligt tyckte jag att det lät så jag slutade äta etiketter och osköljd frukt. Idag påstår min mor att hon aldrig har sagt något sådant vulgärt till ett litet barn.

• NenniePennie

"Jag fick lära mig av min mamma att man skulle tvätta frukt för att män hade tagit sig på snoppen innan de vidrört frukterna"

Hahaha.... är du säker på att de var din mamma som sa det då? Eftersom hon inte kan tänka sig säga sånt till ett barn.. heh

Svar på tråden Saker ni trodde på som liten