• SandraJ

Saker ni trodde på som liten

Vilka dumheter trodde ni på som små?

Jag trodde att om man svalde vindruvskärnor så kunde de börja växa i magen och då fick man blad i näsan

Min dotter tror tt det bor en sur gubbe i väggkontakterna, han bits om man petar på honom.

Vad trodde ni på? Vem gjorde hålen i osten? Vad är månen gjord av? Vart tarman vägen när man dör?

• Svar på tråden Saker ni trodde på som liten
  • septbebis

* Min mamma sa alltid att vi inte skulle svälja tuggummi för då kunde vi få mask i magen.

* Vi brukade fråga pappa vad "TIR" betyder som står på en del lastbilar. Han sa att det betydde "Tullad I Riket".

* Överst på Ölandsbron finns en lucka ner i en pelare. Min pappa lurade i oss att Kungen och Silvia hade ett sorts "skyddsrum" där nere där de brukade sitta och spela piano.

• The Dreamer

jag funderade rätt mycket över döden och själen och så ett tag när jag var liten...

och jag minns när en av våra katter dog, så tänkte jag att nu åker hans själ till himlen...fast jag föreställde mig inte själen som en ande, utan som en fyrkantig fettbit med vingar, som jag kikade runt efter...

• Fjantis

Att min pappa fått ett erbjudande om att bli kung i sverige men inte ville och tacka nej. Ville ju vara prinsessa och förstod inte hur han kunde vara så dum att tacka nej till det!

• Älskade Pärla

Jag fyller år på Sveriges nationaldag och jag trodde hela Sverige flaggade för att det var min dag. Gissa om jag vart besviken när jag insåg att det inte var så?

• Smurflovve

Min pappa lurade mig att om jag fick ett litet sår typ på handen eller knäet så skulle tarmarna komma ut!! *ha ha ha ha*

• Mary Cherry

Min farmor sa att hon man svalde vindruvskärnorna hamnade de i blindtarmen och när den var full fick man blindtarmsinflamation. Gissa vem som satt och spottade ut alla kärnor?!

• Tintomara

Att "Muskeplurr" bodde nere i badkaret och att det var han som lät så hemskt när vattnet åkte ur!

Att nunnorna i klostret på andra sidan vägen skulle komma och "ta oss" om vi inte gått och lagt oss när de ringt i sin klocka tredje gången på kvällen.

• morsa ra

jag gillade att bryta av taggarna på mammas kaktus, de började blöda vit sörja då och det tyckte jag va kul.
    då blev ja lurad av mamma och pappa att OM jag stack mig, skulle jag sova i 100 år som törnrosa!!

• mamma till j

Att om man svalde tuggummit hamnade det i blindtarmen och man kunde bli sjuk...

• snartfaster

kela81: själv kände jag nog någon slags skräckblandad förtjusning. Fast jag vet känslan, jag var livrädd för ett par troll som min pappa brujade ha i sin bokhylla, när jag sov där fick han plocka undan trollen. Numera är det mina troll, fast dfe ligger tryggt nedpackade i en låda i förrådet....eller?....

Svar på tråden Saker ni trodde på som liten