• SandraJ

Saker ni trodde på som liten

Vilka dumheter trodde ni på som små?

Jag trodde att om man svalde vindruvskärnor så kunde de börja växa i magen och då fick man blad i näsan

Min dotter tror tt det bor en sur gubbe i väggkontakterna, han bits om man petar på honom.

Vad trodde ni på? Vem gjorde hålen i osten? Vad är månen gjord av? Vart tarman vägen när man dör?

• Svar på tråden Saker ni trodde på som liten
  • kela81

snartfaster:hehe...de kanske är uppe och smyger...bäst du tittar under sängen i kväll innan du går och sover
    Tänk att man kunde vara så rädd för ett par leksaker/prynadsaker

• Grabbo

Min far sa alltid så roliga saker när jag var liten...

Tex försökte han lura i oss barn att älgar bodde i talltopparna och när ungarna blev stora nog så klättrade dom ner

Min storebror trodde en seriestrip i vår dagstidningen hette blixtgrodan till han var 15 (det var blixt gordon)

Och för dom som inte är härdade barn ska nog inte höra på denna...

Min far sa att när man skulle på blodprov så skulle sjuktanten ta fram en stor trubbig sticka o hacka under nageln ett par gånger sen kommer hon med brandsprutan som är en halvmeter lång o sticker in där!

• ommseif

jag trodde att molnen på himlen var gjorda av filmjölk (det såg ju ut som det ju)

• Helenas

När vi skulle åka på vår första utlandssemester till Spanien lurades lillsyrran (8-9 år) att hon var tvungen att lära sig skratta och gråta på spanska. Skratta gjorde man så här 'ihaihaiha' och gråta 'uhubu uhubu'.

Hon trodde stenhårt på det och blev otroligt sårad när någon berättade att det inte var sant.

• Gunilla75

När jag var liten trodde jag att kungen var gift med den kvinna som hade uppsatt hår, och hon som hade utsläppt hår var deras barnflicka. Många år senare kom jag på att det var samma kvinna... dvs Silvia

• Merle

När jag var runt sex brukade jag ge min lillasyster AD-droppar, och jag trodde att om jag droppade en enda liten droppe mer än fem skulle hennes hjärna sprängas, för det hade min mamma sagt... Nu fattar jag ju att hon inte kan ha sagt precis så...

Min kusin lurade mig att man var tvungen att styra veteranbilarna på skansen själv, så¨jag fick ångest varje gång jag skulle åka dem, för att jag skulle styra av spåret.

• The Fairy

Jag trodde att pormaskar var riktiga maskar! Blääää!

Svar på tråden Saker ni trodde på som liten