• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Karlskronamammut

om du hjäper mig att packa så får du vara här hur mycket du vill.

• Nicoles mamma

Nu har jag varit på vul! Allt gick jättebra! Känns bra att ha fått se den lill(e)/a krabaten. Hjärtat tickade så fint. Det känndes så overkligt. Men nu är det ändå MER verkligt än innan. Jag ÄR verkligen gravid. Blev dock framflyttad från 14/1 till 22/1. Men det gör inget. Längre ifrån jul! Och så hinner man få lite lön emellan oxå!

• tinaaaaaa

eio: men det måste vara härligt= på ett sätt=)

Nene : vad tråkigt att inte amningen vill fungera som den ska.

Nicoles mamma : vad roligt att allt va bra=) ja det är en upplevelse det där och se den första gången =)

• tvärtom

Jonah: jag har blivit expert på att packa *ler*
    får jag bara kommma om jag hjälper till? fika imorgon? måste komma från lilla ettan.

Nicoles mamma: härligt! grattis!

• Jordgubben06

Jag har tydligen inte kommit med på listan men anmälde mig för någon dag sedan men gör det igen!

*******Lägger härmed upp en officiell anmälninglista för Blekinge träffen.
    De som anmäler sig kan väl även skicka ett meddelande till eios inbox, med ert riktiga namn, så skickar hon i retur över adressen. Kan även vara bra att i anmälan skriva vad man tänker ta med sig i fika väg, så vi alla kan gå och sukta och längta!!!! Det är begränsat med parkeringsmöjligheter så kan man samåka så är det toppenbra!

Anmälan till träff 17/6 kl 13.00 hemma hos eio:

Namn:

eio Tar med sig: 1 barn Fika: Fixar saft samt kaffe och te.
    Tate Tar med sig: 1 barn Fika: Vaniljdrömmar
    mira Tar med sig: 1 barn Fika: vanilj/kanelbullar
    Helena2 Tar med sig: 1 barn Fika: fruktsallad/frukter och glass
    MormorVädervax Fika: Kokosbollar
    Vikkis Tar med sig 2 barn:Victor 4 år och sin nya bebis Fika: Äppelkaka och vaniljsås
    Lönnemåla: Tveksam om alla tre barnen följer med. FIKA: Schackrutor
    JCMK Fika:Rabarberpaj
    Jonah Tar med sig 1 barn och kladdkaka.
    ClinE Tar med 1 barn och ? Ngt. förslag på nyttighet morotskaka
    Liljan77 Tar med sig: ett barn Fika:Funderar
    Madi74 Tar med sig: Kanske 3 barn (återkommer snarast med hur många det blir) Fika: Kärleksmums/snoddas
    Jordgubben06 Tar med sig:Plastglas,papptallrikar och plastskedar

Kopiera inlägget i sin helhet och lägg till dig själv på den påbörjade listan!!!*********

• Tate

Oh, det är ju här ni är! Tack snälla Mormor Vädervax för länken, fast det tog ju ändå några dagar för mig att hitta hit lite virrig bara...

Hoppas att ni alla har haft en trevlig helg! Själv har vi varit ute i trädgården och snickrat med byggtimmer hela dagarna, det tycket sonen var jättekul. "Pappa grrrräva!" hojtade han hela tiden, och "Banka, banka spik!", med plötsliga avbrott för "Blomma! Fiiiin" och "!Grrräs".

Mitt boande börjar få allt större proportioner. Men nu är tvättstugan fin (min rygg har dock inte hämtat sig efter golvläggandet), och trädgården förvandlad till byggarbetsplats. Dessutom har vi börjat rensa i källaren. Ingen som vill ha en något defekt torktumlare eller en stor fullt fungerande frysbox? Ni kan få en massa trasiga lister och böjda spikar på köpet...

• evaeng

eio: kikade på din mage! så stor mage hade jag med när jag var ungefär i den veckan du är i lika toppig med
    men du har en fin mage!

nicoles mamma: var det ditt första ul? ja det kändes helt ofattbart när man såg det första gången, gjorde oxå ett vul rätt tidigt. Du ska nog ha bebis ungefär samtidigt som min kompis

---------------------------------------------

Idag var jag hos bm och bebisen har växt!!!sf-måttet låg över, den ÖVRE kurvan men min bm var inte alls oroad, utan tyckte " ja men då får den i sig näring och så har den ork och är stark under förlossningen" .... var kanske ett försök att ge mig tröst

men kan man inte få reda på hur mkt bebisen väger när man kommer in till förslossningen??genom ett ul? jag kommer nog fråga faktiskt! min bm gissade att bebisen väger runt 4000 g nu!

ååå min sambo har en tenta imo (tisdag - blir ju idag hehe) OCH på torsdag - i ronneby!
    skulle inte förvåna mig om det händer då - skulle vara typiskt!

bf-datumet närmar sig - på fredag!!!! börjar bli lite nervös nu!
    frågade bm om det är stor skillnad på förvärkar och de riktiga värkarna .... hon bara log "jaaaa - du märker när det är på riktigt - du har så ont så du inte kan stå, andas eller prata ..." mkt "lugnande" ord ....

• StoltMama

Hej ALLA!!!!!!

EIO- Kul med träff hos dig

Får man vara med?

Nicoles Mamma- Roligt o höra... Då e de bara o ta de lugt nu....

Kramis!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3