• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • eio

nicoles mamma - Lycka till idag!!

Har fått tid hos sjukgymnasten på torsdag för att få lite hjälp med foglossningen!

• mira

här är en till som är jättetrött. fre-lör och lör-sön sov jag väl sammanlagt 10 timmar... och så har jag kört nästan 60 mil i helgen. bröllop är trevligt men man blir så trött.

• tinaaaaaa

Godmorgon tråden=)

eio: jo det är ju alltid bra när dom kan läsa våra tankar;)
    va och snokade på din mage, vad stor den va tycker jag=)

stumpan: nja pappa hålle på att pilla med den inte ett ljud.. grr..

Annione : vad jobbigt med grannar som stör, vet hur det är.

evaeng : japp vi ska köpa en beg tvättmaskin, ska ringa och se om dom har fått in någon vettig senare idag om jag hinner=)

Nicoles mamma : det ska nog gå bra, =) lycka till! du får skriva sen och berätta.

Nehä dax att åka till jobbet snart, är med jätte trött idag men har sovit ganska bra tror jag.

• eio

momor - Jo....har nog insett att jag är ganska stor för veckan jag är i!!
    Ha en bra dag på jobbet!

• JCMK

Godmorgon!
    Jag har inte skrivit på ett tag och insåg att den gamla tråden var stängd.Vi har haft fullt upp med B&B verksamheten.Säsongen har börjat att rulla i gång.Men det är inte så lätt att städa med en jättemage.

Jag ser att vi har fått nya på tråden.Välkommna.

Annars går jag mest och väntar på att något ska hända(BF 11/6).Kram

• Nene

god morgon på er... eller middag snart för en annan.. =)

Varit uppe sedan 0515 då Olivia inte ville sova mera, dock mamma ville men....=)

Är det något jag saknar så är det verkligen sömnen, kan ni så ta vara på den nu! Hon vaknar och vill äta varannan timme, småäter!
    Kunde inte amma mer än en vecka sen tog maten slut och vi fick börja med ersättning, man tycker ju att hon borde vara mätt lite längre då men icke då!

Vet inte hur jag skall göra men hoppas att det ger sig med tiden..

Hoppas att ni alla har det bra annars och att ni får en trevlig dag.
    Kram

• eio

jcmk - Förstår att det inte är lätt å städa med en sån jättemage som du antagligen har nu.
    Vad kul det låter med B&B. Det har jag alltid haft som en dröm att driva ett sånt. Har ju ett förflutet inom hotell branschen.

nene - Åh...jag minns det där sååå tydligt!! Eric var ju oxå sån. Fast det var innan jag började med ersättning, när jag gjorde det så började han iaf sova 3-4 timmar i stöten. Men sen är det ju så tyvärr att dom har sina växtspurtar ibland och då är dom hungriga jämt! Håll ut....det blir bättre jag lovar....även om det inte känns så när man är mitt uppe i det. har du börjat med napp förresten?? Om du inte har det så kan det ibland funka för att få dom att somna om en stund till innan man måste ge mat.

• eio

Lägger upp anmälningslistan för fika träffen igen!!
    Börjar närma sig nu! 

*******Lägger härmed upp en officiell anmälninglista för Blekinge träffen.
    De som anmäler sig kan väl även skicka ett meddelande till eios inbox, med ert riktiga namn, så skickar hon i retur över adressen. Kan även vara bra att i anmälan skriva vad man tänker ta med sig i fika väg, så vi alla kan gå och sukta och längta!!!! Det är begränsat med parkeringsmöjligheter så kan man samåka så är det toppenbra!

Anmälan till träff 17/6 kl 13.00 hemma hos eio:

Namn:

eio Tar med sig: 1 barn Fika: Fixar saft samt kaffe och te.
    Tate Tar med sig: 1 barn Fika: Vaniljdrömmar
    mira Tar med sig: 1 barn Fika: vanilj/kanelbullar
    Helena2 Tar med sig: 1 barn Fika: fruktsallad/frukter och glass
    MormorVädervax Fika: Kokosbollar
    Vikkis Tar med sig 2 barn:Victor 4 år och sin nya bebis Fika: Äppelkaka och vaniljsås
    Lönnemåla: Tveksam om alla tre barnen följer med. FIKA: Schackrutor
    JCMK Fika:Rabarberpaj
    Jonah Tar med sig 1 barn och kladdkaka.
    ClinE Tar med 1 barn och ? Ngt. förslag på nyttighet morotskaka
    Liljan77 Tar med sig: ett barn Fika:Funderar
    Madi74 Tar med sig: Kanske 3 barn (återkommer snarast med hur många det blir) Fika: Kärleksmums/snoddas

Kopiera inlägget i sin helhet och lägg till dig själv på den påbörjade listan!!!*********

• tvärtom

halloj. klart vi skall snylta på er som bor stort! akta er bara! *s* den 1 aug får vi vår tvåa på annebo, ca 200 m bort. vi skall få den ny renoverad också. kommer att bli så fint! idag skall jag försöka att få lite iordning bland alla våra lådor. och försöka att inte gå frugan på nerverna. det är tufft att bo i en etta. speciellt när man inte känner ngn i stan som man kan fly till för en timme eller två... men men, jag skulle ju kunna skriva lite på min uppsats... eller inte *suck*

kram på er!

• eio

tvärtom - Som sagt ni är välkomna!! Min make åker snart iväg på en tre veckor lång övning till Skottland så jag kommer att vara riktigt sugen på sällskap...och jag har ju trots allt den där altanen som står där och en trädgård....och det är ju alltid trevligare att grilla på kvällen om man har lite sällskap!!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3