• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Bibabba

alla Ronneby-bor: trist att ha kokat vatten i onödan! min man jobbar i R-by och tog med en 1½ liters flaska Karlskronavatten till jobbet idag.

Här har det visst varit lugnt sen i förmiddags. Ligger ni på stranden eller? En annan jobbar ju denna v oxå, längtar efter semester.

Idag har vi vatt hos BM och lyssnat på hjärtljud mm. Fick veta att jag är i v 20+0 idag, inte 20+4 som jag trodde. Alla värden var bra, är framför allt nöjd med att jag bara gått upp 0,6 kg sen inskrivning i mitten av april. Jag behöver verkligen inga extrakilon, och faktum är att en stor anledning att vi väntat såhär länge med att bli gravida är just min vikt! Är supernöjd!

• Bibabba

Vad har ni för namnförslag till era småttingar?
    Om vi får en tjej ska hon heta Iris, Alva eller Agnes. Kille är svårare Wilmer eller Wilhelm kanske?

• vera79

När man gör tillväxt-UL på remiss, kostar det något? Ska göra det på fredag pga SF var så mycket som 37 i v34+5 vilket gjorde att det tog ett skutt utanför över linjen.

• Föneböna

om jag och min älskling får en flicka blir det Alice och blir det en pöjk blir det Lucas eller Hampus!!!

• lönnemåla

vera79: Ja det kostar 250:-. Jag trodde att allt var gratis när man var gravid, men fick betala för ul i v 32 eftersom mitt sf sjunkit.

• tinaaaaaa

vera79: du kanske är längre gången då?

Namn hmm svårt.. vi har pratat om angelina antonia hanna och antonio.. svårt med pojknamn tycker jag..

• tinaaaaaa

Blekingetösen: Jag har med jobbat hela dagen.. ska lägga mig snart.

• tinaaaaaa

Stumpan82 : jasså hemliga nu blev jag ju nyfiken ju..

• Jordgubben06

Våra namn är om det blir en flicka så Josefina och om det blir en pojk så Olof.

Det med vattnet i Ronneby sa dom i em på radion att det hade blivit något fel där proverna analyseras så det var inget fel på vattnet (en höna av en fjäder).
    Men det hade varit illa om det verkligen varit så!!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3