• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • mira

ja heltrist... och en stor gryta vatten tar så lång tid att svalna - kokade en extra igår kväll och den var fortfarande ljummen i morse.

• Jordgubben06

Läste att dom redan i fredags hade konstaterat att det var bakterier i vattnet så om inte jättemånga blir sjuka så är det inte sååå jättefarligt men man vågar ju inte chansa att inte koka vatten nu när man vet.
    Dåligt av dom att inte gå ut med det i fredags med tanke på värmen.

Mormor:Hoppas inte du förtar dig i dag på jobbet så du inte orkar med att uppleva Ullared ordentligt ta riktigt sköna skor på dig imorgon och ha det så bra är lite avis!!!

• mira

jag tyckte också det kändes så där att det inte kom förrän måndag em när de hade tagit prover redan i fredags...

• Stumpan82

Från Ronneby.se

Dricksvattnet godkänt i Ronneby

2006-07-11

Meddelande från Ronneby Miljö och hälsoskyddskontor och Ronneby Miljö och Teknik AB    

Nya provtagningar på samtliga våra råvattenbrunnar och utgående dricksvatten visar inga tecken på att någon form av bakterie finns i dricksvattnet.
    Miljö- och hälsoskyddskontoret har därför beslutat att uppmaningen att koka dricksvattnet upphör.

Det går bra att dricka Ronnebys dricksvatten igen.

• Föneböna

vad bra!! tänkte precis ställa mej med ett vattenkok..

godmorgon allihop!!

• Stumpan82

Föneböna det vart klart nu idag, var bökigt att koka massa grytor med vatten, man vill ju inte som hög gravid bli magsjuk fast det kanske sätter igång förlossningen

• Föneböna

stumpan: var lite rädd för att bli dålig nu när besökssesongen startat!!

titta in på mina bilder, så får ni se en jätte söt hatt jag köpte till min lilla hund charlie i helgen! (den är inte omtyckt, fast jag fick ett par bilder av honom i den i allafall, innan den hängdes på väggen som fint!!)

• tinaaaaaa

ååå vilken lättnad jag slipper koka mera vatten..=)

Jordgubben: har inga skönt skor.. fötterna är stora som ballonger... det är det första jag ska kolla efter i morgon.. skor...

• Tristanya

det jag undrar med vattnet! var det inget fel på det eller har dom fixat det? o ifall det är som det sisst nämda, då borde väl det vattnet med bakterierna finnas kvar i vatten ledningarna? så man måste spola vattnet ett tag så det försvinner.. eller?

• Annione

Vi spolade lite extra, men det verkar som att det inte var något fel trots allt.

BLT
    Tisdag 11 Juli 2006 14:04
    Inga bakterier i Ronnebys dricksvatten

Vattnet i Ronneby är drickbart.
    Vid lunchtid kom provsvaren som visar att det inte finns några colibakterier i dricksvattnet.

? Vi har fortfranade inte spårat källan till föroreningen, men dagens provsvar visade att vattnet går att använda igen, säger Angela Sjösten, ansvarig på Miljötekniks kundtjänst.

Ville avvakta
    Redan i fredags visade preliminära analysresultat att vattnet från Leråkra vattenverk kunde vara förorenat av E-colibakterier, men tillsynsmyndigheten, i det här fallet miljö- och hälsoskyddskontoret, ville då vänta med att gå ut med information till allmänheten tills de definitiva provsvaren kommit.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3