• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Annione

Jag föredrar tabletter eftersom det är lätt att ha med sig!

• vera79

Annione: kanske er bebis faller för "kompistryck"? Du får berätta att min bebis kommer på tisdag, om h*n vill hänga på!

• Bibabba

Annione: syrrran sa nåt om äckligt skum som man ska svälja, är det så?

• Annione

vera: jo vi försöker med det oxå. Pekar lite extra på bebbar på stan och säger att det ser ut att vara skönt att ha så mycket plats att röra sig på... Men de har nog en liten pakt din, jordgubbens och min bebbe. Så de kommer nästa v alla tre.

• Annione

Ja det blir som skum, men det lindrar så jag tycker att det är värt det. Men som med allt annat. Smaken är som röven, klöven!

• Bibabba

Ska nog dra iväg till apoteket, de har ju söndagsöppet

• eio

Hej på er allihop!!

Inga fler bebbar än ser jag....men det kommer nog snart!!Glad

Har ju varit i Sthlm en vecka, det var jätteskönt. Mest bad i poolen hemma hos mamma men även lite besök på Grönan och i Waxholm hanns med.

Och nu ska ni få höra nåt spännande!!!

Kom hem i fredags kväll och fick ringa in till förlossningen det första jag gjorde eftersom jag hade så kraftiga sd som gjorde riktigt ont....hade det när vi satt i bilen på väg hem i flera timmar. Fick rådet av bm att ligga och vila för att se om dom skulle gå över...men icke.
    Sen ringde jag igen och då sa dom åt mig att åka in. Så jag spenderade några timmar inne på förlossningen i fredags och dom kollade värkarnas styrka och längd samt gjorde ett ul för att se om livmodertappen var påverkad. Visade sig att jag hade rätt kraftiga förvärkar med ca 20 min mellanrum och några små däremmellan. Livmodertappen var inte påverkad som tur var men nu har jag blivit helt sjukskriven och måste ta det jättelugnt och vila för att inte lillbebisen ska komma för tidigt.
    Och jag som skulle börja jobba på måndag!!!!! Stackars min chef!!

Kändes jättekonstigt att ligga inne på förlossningen....det var man liksom inte riktigt inställd på....inte än iaf. Läkaren sa att den här bebben nog kommer att komma tidigare än beräknat men att vi måste försöka ordna så att den inte kommer förräns jag passerat v36 iaf. Så från nu och framåt så är det högsta beredskap som gäller här hemma

• Bibabba

Eio: Välkommen hem till söder! Låter som du hade en intressant fredag! Tur att bebisen bestämde sig för att stanna kvar, prematurbarn är ju inte kul. Trist med jobbet, om du såg fram emot att börja jobba, men det viktigaste är ju att du och bebisen mår bra. Du har ju hela livet på dig att jobba sen!

Antar att detta innebär att din man får hålla sig hemma, och det är ju positivt i alla fall

• eio

blekingetösen - Jo.....det var en händelserik fredagskväll...kanske inte riktigt vad man väntade sig

Lite trist med jobbet, såg fram emot att börja jobba lite igen...men som sagt, det viktigaste är ju lillbebis!!
    Det första Nicke sa efter att vi kom hem från förlossningen var just att ; Jag åker nog inte iväg på nån övning mer innan bebben kommer!!! Skrattande
    Helt rätt där!! Skulle inte tro att det är någon bra idé i det här läget.

• evaeng

hej blekingebor
    fasiken vad längesen man var härinne nu!
    man har fullt upp med bebisen alltså, ja han har ett namn, Jonathan haha! han blir 2 månader på torsdag, GOSH vad tiden GÅR FORT!!

eio: ta det lugnt vad du än gör!! så bebis inte kommer för tidigt! vilken vecka är du i nu? vad skönt att du har din man hemma

är det ngn som har en aning om man kan hyra en bröstpump på apoteket??har för mig jag hört det! hade varit gott att ha lite reserv i frysen, så även sambon kan avlasta emellanåt!

hur många bebisar är på g nu?

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3