• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • eio

jcmk - Ja, det låter som en jättebra idé. Men jag får väl säga ja med lite förbehåll, vet ju inte riktigt när denna bebisen tänker titta ut, så vi får väl höras av lite närmare och kolla av.

• Karlskronamammut

rätt eio med den beibisen i magen går det nog inte att boka sig på ngt.

• tinaaaaaa

Godmorgon

vera: aha oki, inte så konstigt att jag inte såg er då

eio: vad tråkigt att inte kunna göra så mycket, jag får spader om jag ska vara stilla

Idag vet jag inte alls vad jag ska göra, sambon är ledig, skulle behöva stor städa, men vi kanske passar på att hitta på något tillsammans i stället om han nu vill vakna någon gång :-/

ni andra vad ska ni hitta på idag?

• Föneböna

godmorgon!

i dag ska jag till min nya läkare. jag hoppas min journal har kommit ner... måste ha den då jag ska söka nytt aktivitetsersättning. finns den inte här nu, blir jag "topp tunna tokig"...
    jag undrar varför allt ska ta sådan tid när det gäller läkare och försäkringskassan...?

• eio

mormor - Ja, jag börjar snart klättra på väggarna. Tänk om jag måste gå så här hemma och bara ta det lugnt i flera veckor till, då kommer jag att vara färdig för psyket när det är dags för bebisen att komma Förvånad Tycker den kan komma nu så mamma kan börja leva ett normalt liv igen!!

Ska iaf ta mig iväg till affären en kort sväng idag och handla lite smågrejer till middagen ikväll, vi tänkte äta lite kräftor. Jag måste verkligen få komma hemifrån lite.

• Bibabba

Föneböna: aktivitetsersättning????

Eio: önskar jag hade några bra tips till dig, men tyvärr inte. Har själv funderingar på om jag kommer få lappsjuka när jag går hemma med havandeskapspenning.

• Stumpan82

Föneböna jag tycker försäkringskassan är snabba iallafall med föräldrapenningen

eio du får lägga in en vräkt  till bebisen

• Stumpan82

Själv sitter jag här idag och kneppar ihop ett förlossningbrev som jag tänkte visa för barnmorskan på måndag

• Ylle

stumpan: när det gäller förlossningsbrev så är regeln "ju kortare desto bättre". i alla fall för barnmorskorna.

fast... varför inte dunka upp en tegelstensroman. "läs på sida 223, där står det om vilken smärtlindring jag vill ha..."

• mira

jag hade inget förlossningsbrev... bara korta anteckningar i journalen - fast var väl ungefär som att jag tar det som det kommer. nästa gång... undrar om man kan skriva om bbvistelsen - hur eller om man vill ha hjälp med amning eller så - det var jag inte nöjd med förra gången.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3