• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Stumpan82

Mormor det vore också bra...men nu är det bara en kartong kvar att packa upp, sen kan man börja leva och städa lägga på mattor fixa barnsängen och fixa i vagnen. Undrar hur många gånger man kommer hinna bädda om

• Pyjamas

Hej på er

Mina erfarenheter ang det som ni diskuterat här idag

TENS: Jag hade TENS-apparat och tyckte att det hjälpte en del i början. Anv den hemma innan vi åkte in till förlossningen och även en del där inne också. Min Bm skrev remissen och jag fick ha den i ett halvår. Kostade 250 kr. Jag tror det är samma summa oavsett om man har det för smärtlindring för foglossning eller förlossning.

Eio: Jag drack hallonbladste som jag köpte i hälsokostaffären. Vet inte om det hjälpte... Tror inte det, eftersom min förlossning tog 27 timmar...men vem vet, den kanske hade hållt på i 35 timmar annars *s*.

• lönnemåla

Vad avis jag blir på alla som har hunnit testa både det ena och det andra under förlossningen. Eftersom jag har haft relativt korta så har jag bara testat lustgas och akupunktur. (Thilde tog 6,5 timme varav 3,5 med värkar, Agnes tog 3 timmar varv 2 med värkar och Märta tog 4 timmar med värkar).

Ni som kommer på söndag kan väl notera er i min gb så att jag vet ungefär hur många som kommer. Vad jag vet så kommer Mira, Vintrar, Eio och Blekingetösen. fast med Eio vet man aldrig.....eller?

• Tate

lönnemåla - jag funderar på att komma, om vi inte har något annat planerat undre helgen. När vill du ha besked?

• eio

lönnemåla - Jepp, jag kommer....om inget oväntat händer

Stackars min lille Eric, han blev precis stucken av en geting i armen, och det gör jätteont på honom!! Usch, vad man lider med dom när dom har ont.

• Bibabba

Lönnemåla: man vet inte med den där Tösen heller faktiskt. Tror inte att jag kommer. Vi ska förhoppningsvis spendera sista semesterdagen i skärgården med kompisar. Om det regnar kommer jag nog däremot. Hör av mig.

• Bibabba

eio: läste i nån tråd att man ska lägga på honung på getingstick. Kan ju till o med vatt i dennan tråd......

• Bibabba

Det var inte stumpans inlägg jag menar hi hi

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3