• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Stumpan82
    Ylle nä jag skriver bara lite vad jag vill tex inga praktikanter och studenter, att jag vill vara uppe gå mycket.Att barnmorskan ger mig tydliga instruktioner vid krysningen för att undvika bristningar och att sambon får fatta min beslut när jag är alltför trött
  • Bibabba

För mig skulle även en kort förlossning passa bra

• mira

jag var så säker på vissa saker.. som att jag skulle vilja gå och röra på mig mkt. när jag väl var där och födde ville jag inte alls det. man kan bara gissa hur man kommer reagera när man väl är i den situationen. badet var bra dock.. fram tills att värkarna blev för intensiva då ville jag bara ifrån det varma vattnet.

• Bibabba

Nån som provat TENS som smärtlindring och vet hur det funkar med lån/hyra? Kan ju inte gärna knycka jobbets....

• eio

blekingetösen - Jag har ju en TENS mot foglossnings smärtan. Den fick jag hämta ut på hjälpmedelscentralen ute på Rosenholm, det kostar 250 kr för 6 månaders hyra. Det var min sjukgymnast som skrev en remiss dit och sen var det bara att åka och hämta ut den och så kom det en räknig hem sen.
    Vet inte hur bra den är mot värkarna, men många tycker att den är jättebra iaf i början av värkarbetet.

• eio

Den funkar bra mot smärtan av foglossningen iaf.

• Bibabba

Men de kan väl inte ta samma hyra om det gäller smärtlindring vid förlossning? Den tar ju inte ett halvår.....
    Du kan ju testa mot värkarna, eftersom du ändå har en, men då måste du nog ha nån annan inställning o andra punkter till elektroderna skulle jag tro.

• eio

Nu har jag beställt tid för att klippa topparna och lägga in lite slingor på måndag. Ska bli jättekul!! Vill ju vara fin nu när bebisen kommer

• eio

blekingetösen - Ja, jag tar med mig min när jag åker in så kan bm hjälpa till att sätta elektroderna på rätt ställe och så. Det är ju helt klart värt att testa.
    Jag vet inte om dom har TENS inne på förlossningen som kan använda när man är där, kanske värt att kolla upp.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3