• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Karlskronamammut

TESN - jag hade det mot värkarb, men hade inte övat innan så det blev väl sådär.. ett tag gick det bra, men sen tappade jag den i golvet å jag tro vi kopplade in den fel efter det.. först trodde jag inte jag skulle klara mig utan den, sen tyckte jag det var skönt att bli av med den.
    min bm skrev remissen.

Jag hade oxå ett litet kort förlossningsbrev, skrev ngt om att vi ville ha hjälp med andning, å att vi ville veta allt som hände. + vilka smärtlindringar jag kunde tänka mig att ta, å att jag ville vara uppe mycket, inte liggandeså byta ställning ofta
    Jag låg hela tiden, i en ställning tills de vände mig med våld, (typ) hade TENS, akupunktur & lustgas å det gick mycket fortare än vad jag hade ränknat med.
    _Hade även med oss en massa läsk & godisbars för det hade jag hört att man behövde. Vi öppnade dem efteråt.

• Karlskronamammut

tro det finns på förlossningen men jag vet inte hur många. + att det kan vara bra att träna in sig. märkte jag..

• Bibabba

Min syrra hade TENS, men hon hade den hemma ett tag innan och hade ju nytta av det eftersom man inte åker in när första värken kommer. Hon bor dock inte här i blekinge, och reglerna kan ju variera.

• tinaaaaaa

eio : hmm du får köpa dig ett broderi eller något som du kan pyssla med, kanske sy nya gardiner eller något.. Hoppas inte du behöver gå så i flera veckor utan att bebisen tittar ut snart

Ja det där med förlossningsbrev.. hmm klurigt tycker jag..

• eio

En fråga.

Någon som vet lite mer om det här med hallonbladste och basilikate??

Hur tillagas de? När ska/kan man dricka det? Har det någon effekt??
    Jag har massor med hallonbuskar hemma, kan man använda färska hallonblad?

• Karlskronamammut

eio har för mig att en hel del provade det i min januaritråd, men jag tro inte det gav ngn direkt effekt. slå på det i fl´s sökmotor, du hittar nog massor.

• vera79

Igår tappade lillen navelsträngen. Stor kille nu

• Karlskronamammut

vera - ja det är han ju då.
    jisses det där hade jag redan glömt bort. den lilla söta navelstumpen.

• Stumpan82

vera79 ja  stor kille är han nu...

å vad jag önskade att alla kartonger packade upp sig själv just nu.. lilla rummet måste vara klart tills på lördag får då ska vi hämta hem vagnen

• tinaaaaaa

vera: oj redan eller det kanske inte är redan tiden går så snabbt.

stumpan: jo det skulle varit mycket lättare att flytta om lådorna packde sig själva

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3