• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • eio

mormor - Ja, mors dag idag som sagt. Fast jag fick present igår av Eric å maken. Två jättefina däckstolar i teak att ha på altanen. Har suktat efter såna jättelänge.....tänk att min man är så bra på att läsa min atankar ibland
    Sen fick jag en jättefin teckning av Eric imorse som han hade skrivit själv på; Grattis på mors dag önskar Eric. Gulligt!!

Blev ingen utflykt till barnens gård igår.....var hemma å planterade om mina paprika plantor istället och målade två förvaringabänkar som vi ska ha i uterummet.....måste nog måla dom en omgång till idag.
    Idag har jag redan hunnit sy lite gardiner och fixa lite i köket...så nu är det jättefint där.
    Känner mig såååå huslig!!

• Stumpan82

Mormorvädervax: vad tråkigt att bilen krånglade men hoppas att det ordnade sig..

Eio visst är det kul att pyssla och dona, här ska vi byta gardiner idag...

• Annione

Fy vad det är grått idag. Å grannen ska jag lägga över knät och ge smisk när jag ser honom... Vet dock inte riktigt hur med tanke på att han är längre än mig och min mage nog är i vägen. Det får bli muntligt smisk. Han och hans kompisar levde rövare inatt. Vid 2:30 gick jag ut och sa att de fick dämpa sig för jag behövde sova. -Vi ska gå snart sa han. De gick in men typ tre minuter senare var de ute igen. Vid 3:15 gav jag upp och satte mig och kollade på Kalla spår som jag hade spelat in för att jag var för trött för att sitta uppe... Nåja. Somnade till vid 5 men det blev inte mycket sömn.
    Sov en timma på soffan nu på dagen.

Gubben sitter på sovrumsgolvet och skruvar ihop byrån vi köpte igår. Jag har inte hört några svordomar ännu så det går nog bra

Svägerskan lilla tjej var riktigt mysig, storasyster var mycket vaksam -Annie tänker ta bebisen mamma! Blev kommentaren när pyret hamnade i mitt knä. Jaja, hon lugnade sig när hon insåg att hennes mamma blev fri att leka med henne en stund

Måste ut och handla lite mat idag. Känns som en dag att sitta under mysfilt och kolla på film men det finns ingen frukost tills imorgon, ingen lunch till jobbet och ingen frukt hemma så det är bara att ta sig i kragen och gå ut. Skönt i och för sig med frisk luft.

Hoppas ni har en fin dag!
    Nån som ska till förlossningen på studiebesök på onsdag förresten?
    /Annie

• evaeng

mormorVäderVax:

trappträningen är väl underbaaaart
    hade tvättstugan igår! var helt slut på kvällen sen!
    ska ni köpa tvättmaskin till lägenheten?
    ja det vore en bra idé! vi ska ju flytta till en 3:a sen (snarast möjligt känns det som )men då får man ha ett stort badrum om man ska få plats med det!
    hoppas ni får det trevligt idag då, skönt att slippa laga middag he he

eio: du har verkligen hållt igång i helgen! men det känns så skönt efteråt sen, när man kan beta av på "att göra" listan
    har du redan börjat "boa"

Annione:

bor du i hus? förstod inte riktigt, för du skrev att du gick ut och sa till dina grannar att vara tysta och att de då gick in igen? men det är segt, när man inte får sova - särskilt då när man jobbar i veckorna! kan tänka mig sen när lillen kommit - om grannen har en av sina mindre stillsamma fester

vi var på studiebesök för 2 veckor sen! tänkt på att fråga mycket. fast det är kanske olika bm som visar runt, men hon tog inte upp alls mycket! och de som går i min föräldragrupp har lite svårt att få mål i munnen sååå det var mest jag som frågade!! och så fick man prova lustgasen oxå (var bara jag som gjorde det btw) vilken vecka är du i förresten?

Igår blev det ingen fönsterputsning! det tog på krafterna att springa upp och ner i tvättstugan kan jag säga
    sen mådde jag illa hela dagen igår!! kanske blir så i slutet??

men NU ska jag ge mig på köksfönstret!!tar ett fönster i taget!
    Sambon har dammsugit och tvättat golven nu, så det luktar liljekonvalj i hela lägenheten

• Annione

evaeng
    Nope jag bor i lägenhet, men det är en uteplats precis under vår balkong, den är allas med används i princip bara av den grannen, hans kompisar och hund, han kommer direkt ut på den från sin dörr.
    Jag tänkte hämnas när bebben kommer, då kan grannen få ta den på morgonen Jag har 8 v kvar till bf.

Jag har nog lite frågor på lager till studiebesöket.

Ha det bra!

• Jordgubben06

Hej!
    Vi tänkte åka till BB på onsdag det är ju sista chansen för oss är ju uträknad till den 3 aug så det är bäst att passa på.
    Var på kalas i går så idag blir det inte mycket gjort.

• eio

Godmorgon!!

Måndag idag och jag är supertrött!! Vaknade av sammandragningar inatt sen hade jag svårt att somna igen.

Vad gör ni andra idag??

• Nicoles mamma

God morgon!
    Eller nått... Har varit vaken i 3 timmar redan. Så min morgon är väl redan förbi egentligen.
    Idag ska jag in till karlskrona och göra vul . Jag är jättenervös. Och tiden gå så sakta. Jag har tid 15.20. Så dagen är lång innan jag väl få se den lill*.

• Nicoles mamma

Stumpan82:
    Ja det gör det säkert. Men gissa om jag har haft svårt att sova. Känns fortfarande som en evighet tills det är dags.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3