• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • tvärtom

godmorgon. dagen idag skall bestå av att leta upp saker i kartonger som kan vara bra att ha. sen packa om och förebreda nästa flytt... *s* flytten hit gick bra, det enda vi glömde var hyllplanen till billyhyllan... *suck* men sånt löser sig. kan ju säga att det är skönt att vi inte skall bo på dessa 27 kvm länge för då får jag spunk. kram på er!

• tinaaaaaa

evaeng : jo hoppas chokladkakan hjälpr. jo det skulle finnas ett läger eller något för gravida. men jag tror min sambo har blivit lite gravid han med när det gäller humöert.

Jonah : men det är väl extra mycket tjabb när man ska ha barn i ett förhållande tror jag, endå är det något som håller kvar.

eio: vi ska upp till kalmar, om nu sambon pallar stiga upp, ska hälsa på hans föräldrar och gratta hans syster som har fyllt 18 i veckan. sen ska vi hem och ta det lungt om jag får bestämma.

tvärtom : vart ska ni bo sedan? hur mycket större?

Nehä nu ska jag och krypet i magen få lite frukost i oss ialla fall...

• Annione

Godmorgon! Solsken i Ronneby Ska åka till IKEA idag sen till svägerskan och sniffa på hennes lilla tjej som är 10 dagar idag. Mysigt! Själv har man 8 v kvar till bf...
    Hoppas ni får en toppendag!/Annie

• eio

cline - Nej, förstår att du kanske inte är så pigg på att ränna runt där nu!!
    Jag tycker oxå att det är lite i dyraste laget...fast nu på försäsongen är det lite billigare. Sen känns det lite surt att betala för en själv, när det bara är barnen som utnyttjar det som finns där....men...vad gör man inte för sina små!!

tvärtom - Har ni redan klart med vart ni ska flytta härnäst?? Förstår att det kan bli lte instängt på 27kvm. Ni får se till att bjuda in er till alla oss som har hus och trädgårdar och snylta lite på det

Nu ska jag upp å väcka maken och fixa frukost för jag är dö hungrig!!

• eio

Förresten...lite nya bilder i galleriet!!! Om ni vill kika.

• Stumpan82
    eio  vilken fin mage du har, klart det itne blir regn idag.

Mormorvädervax Vi ska också till kalmar idag och shoppa lite kläder hade vi tänkte, finns mer mammkläder och snyggare i Kalmar än vad det finns i Karlskrona

Tvärtom Välkommen hit, förstår hur det känns flyttade hit för 9månader sen också.Men jag trivs som fisken i vattnet
  • eio

Tack stumpan!! Tyvärr har mina gamla bristningar riktigt breddat ut sig nu.....men det är väl sånt man får ta för att få en go liten bebis!!

• evaeng

Jonah: det du säger om att vara gravid stämmer ju bara SÅ bra!
    det ÄR verkligen så mycket man ska gå igenom och ta!
    det enda man vill är ju bar att få lite förståelse!

eio: åååh vad mys med en liten utflykt! längtar tills man kan göra det med lillen
    hoppas ni klarar er från regnet! Men här i stan ser det ut att vara rätt fint iaf! Jag har oxå fått bristningar nu - ja det har jag kanske haft innan, men inte sett!de sitter under magen liksom!sambon upptäckte det när jag låg och vilade i förrgår

MormorVäderVax: hehe! ja det är nog det det handlar om!!dem är skengravida de satarna!!min sambo har ju faktiskt många symtom på det!han är gnällig som värsta pensionären, han är TRÖTT hela tiden och han har gått upp i vikt och har allt blivit lite plufsig Fast det hade kanske varit bra med ett läger för männen med - eller utbildning iaf "Hur man bemöter och pysslar om sin UNDERBARA gravida kvinna"

Inatt har jag sovit dåligt igen!!la mig vid 2 och låg och vred mig och sprang på toa fram tills kl 4-5, SEN kunde jag somna
    men uppe var jag iaf kl 9.30! har städat toaletten, så den glänser nu ska ner i tvättstugan sen och HOPPAS den blir ledig tidigare än när jag ska ha den kl 14!
    sen ska vi åka till Hässlegården, till svärföräldrarna på middag. Vi firar mors dag idag istället
    Det som är kul är att Marcus syster, som är 1 år äldre än mig ska ha bebis exakt 2 månader efter mig så man har mycket gemensamt nu hehe! Nu ska jag försöka ge mig på att putsa köksfönstret, så tar jag resten imo

Ha en bra dag!!!

• Nicoles mamma

MormorVädervax:

Nja... Inte riktigt ronneby kanske. Vi bor snarare i kallinge. Fast jag säger ronneby då vi bott där länge och kommer flytta tillbaka så fort vi hittar något. I kallinge har vi inte alls bott så länge. Ett halvår kanske. Så jag räknar mej inte som kallingebo.

Tack för alla välkomnanden!

• tinaaaaaa

Annione : åå vad rligt med en 10 dagars bebis och ikea=)

stumpan: jo det finns det ju, vi hade massor krongel med bilen i går innan vi äntligen kom fram.

eio: ska in och kolla på dom nya bilderna=)

evaeng : jo ett sådan läger ska jag skicka min gubbe till *fnissa* Jobbigt att du inte sover som du ska. jag vaknar massor med gånger för att traska till toan men sen somnar jag igen.

Nicoles mamma: oki hoppas ni hittar något i ronneby snart=)

Morsdag i dag.. middag hos farmor och tvätt stugan som vanligt på söndagar=P Längtar så tills vi skaffar en egen tvätt maskin sådant spring och ingen hiss.. grr.. men men man får väl skylla sig lite själv när man ska bo längst upp =)

Vad ska ni andra hitta på idag? Och hur mår ni? växer magarna något?

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3