• smurfen84

Jäkla rullator

Blir så himla förbannad när man inte kommer med bussen för att det står en rullator i vägen asså e det inte till för barnvagnar. Ush det e riktigt irreterande. Dom med rullator borde få färdtjänst eller en egen liten buss som plockar upp dom det har jag sett på en annan ort att dom har.
    Dom borde tillvärka rullators som man kan fälla ihop.
    Ush vad irreterande.

• Svar på tråden Jäkla rullator
  • emmies

jag "slogs "med två äldre tanter och deras rullatorer på bussen senast igår vi fick plats med nöd och näppe men inte tycker jag det var jobbigt för det

• Vackerpingla

Kan tala om för dig att det är inte så jäkla enkelt för en äldre person med funktionshinder att förflytta sig med buss, eftersom som knappt får hjälp att ta in den i bussen..

Försök ha lite empati för andra personer för helvete!!

Du kan ju själv ta taxi nästa gång om detta stör dig så jävla mkt

• Dessie

Vackerpingla: du kan väl oxå ha empati för andra personer för h*****e!!!!
    Och varför är det bara yngre som ska visa respekt för äldre?? Kan det inte vara tvärtom oxå????
    Vår flicka föddes i aug -03 med akutsnitt. Blev en hel del komplikationer som gjorde att jag inte ens fick ta vagnen upp för det lilla trappsteg som finns vid bakdörren på bussen.
    En ggn när jag & mina 2 barn skulle åka till mormor och vi skulle gå på bussen så bad jag en dam om hjälp.
    Hon var i 60-årsåldern och såg spänstig ut. Tror du att hon hjälpte mig?! Never, lilla gumman!!
    Jag bad henne artigt om hjälp - till svar fick jag ett snäsigt "du som är ung borde väl kunna det där själv."
    Till slut var det en kille i 16-årsåldern som hjälpte mig.

Så om det bara är yngre som ska visa respekt så kan väl de "j***a gamlingarna" ta taxi ist!!!!!!!!!!!!!!!

• Leos och Vincents mamma
    busmamma80 skrev 2006-06-02 12:25:23 följande:
    Håller faktiskt med TS en smula. Mest för att dom som går på med en rullator inte är ett dugg samarbetsvilliga heller i regel. Dom vill inte fälla ihop och dom går ju inte att låsa så dom står still !? Dom åker runt o kränger när bussen svänger och bromsar, slår i min vagn dels så barnet i vagnen vaknar om han sover, eller repar chassit vilket fan inte är så kul när man lagt ut 5-7000:- kr på den.Givetvis så ska dom få åka buss med sina rullatorer, men varför kan det inte gå och lösa på ett smidigare sätt ? Det har väl en del med personens inställning att göra har jag märkt.
    Det går visst att låsa rullatorn,både fram o bak..åtminstone de som jag har att göra med varje dag när jag jobbar i äldrevården!
    Stolt o lycklig mamma till Leo!Älskar min sambo Jocke o våran son Leo för evigt!
  • emmies

Dessi: varför ens utsätta dig för att åka buss då om du var så dålig efter ditt akutsnitt? ( jag vet hur ett snitt känns och mitt var inte helt komplikationsfritt heller!) alla äldre är inte otrevliga så dra dem inte över en gräns! när jag var höggravid var det en tanta (skulle tippa på en 75-80 år) på bussen som erbjöd mig sin plats så jag kunde sitta ner, jag tackade dock nej för jag ansåg mig inte behöva den.
    De flesta jag stöter på är trevliga och vill hjälpa till, och jag erbjuder gärna min sittplats om en äldre tanta/farbror behöver sitta.. men oftast så tackar dem nej!

åter till ditt uttalande så har oftast de äldre respekt för allmänheten och vi yngre borde visa de äldre respekt tillbaka.. (synd att du stött på EN som var elak, men bara för det är inte alla äldre respektlösa)
    vill inte du åka buss.. fine! ta taxi istället! // emmie

• Dessie

emmies: jag var på bättringsvägen men fick fortfarande INTE lyfta.
    Ang. respekt - om jag ska visa någon respekt så förväntar jag mig respekt tillbaka!!
    Jag läste en bra sak för ett tag sedan - "Respekt är inget man bara får - det är något man förtjänar!!"
    Bjuder du mig på taxi??

• Miramis 1980

Leos Mamma: Jasså, ja nej, jag har i ärlighets namn aldrig stött på en som går att låsa på alla fyra hjulen. Alla ja råkar ut för e väl ngn B-variant då *s*
    Tack för upplysningen dock =)

• smurfpinglan

Dessie

håller med dig! Åker man buss med rullator eller barnvagn så tar man hänsyn till varandra, det är inte meningen att den s.k.a yngre generationen ska ta hänsyn, vara artiga och hellst av allt ska stiga av bussen om någon äldre med rullator kommer in rullandes. No,no,no som sagt respekt får man genom att visa respekt oavsett ålder är man otrevlig och jävlig som äldre får man gott ta smällarna att folk blir förbannade.
    Dessutom jäkla kärring o inte kunna hjälpa till med barnvagnen, fan frågar man om hjälp nödvändigtvis om man nu skulle ha klarat de själv?

• Dessie

smurfpinglan: håller med - jag hade aldrig frågat om hjälp om jag kunde ta vagnen själv på bussen.
    Och som sagt - varför ska bara yngre "ta skit" och le, tacka o ta emot?!

• smurfpinglan

Dessie
    ja antagligen för att vi den yngre generationen ska vara
    så tacksamma för att de äldre byggt upp Sverige, men för den saken har de ju ingen rätt att betee sig som svin medans vi ska slicka deras skor. Urs blir lagom trött på att man ska respektera de äldre, hur vore de om de respekterade oss också som nu ska ta hand om dem på äldre dar, men det är väl som sagt bara en skyldighet.
    Likaså som en del beteer sig i mat affärer, i dag blev de slagsmål över jordgubbarna, och en äldre tant blängde på mig för att jag råkade köpa en liter. Skandal på högsta nivå verkligen längtar till nästa gång jag ska dit har man tur får man även en kundvagn uppkörd i röven

Svar på tråden Jäkla rullator