• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Lilou
    Gokvall!

Annu en bild om ni vill se http://www.familjeliv.se/krypin/lilou/galleri.php ...nyvaken Lilou som inte fattar ngt innan kaffet

Minna: ja verkligen! Havet ar det basta som finns for min sjal! Oh vad jag har saaaknat dig!!!

Phant: tack ...ja det ar konstigt att det blir lite rott nar det star kastanj ...har du fixat sjalv eller hos frissan?

Hur ar det med alla er andra da? Och era familjer? Ber om ursakt...men orkar faxxt inte lasa igenom allt Generad

Usch, ar dalig pa att skriva nu igen... For trott! Berattar bara lite iaf Ida GAR Fast bara hemma...ute vill hon halla mig i handen

Det ar SA varmt har ca 36 grader *huuu*...ska eg. aka ut till svarmor pa "landet"...men vet inte om jag orkar med henne...sa JOBBIG manniska. Nagra exempel...Ida far inte ata sjalv (hon ar lite over 14 manader for Guds skull!!!)...en gang nar jag inte foljde med till stranden...japp...ni har gissat det....ingen solkram *skakar av ilska*...roda armar och ben. Hon hojer rosten mot Ida...sa hon blir radd...och jag sade at henne pa SKARPEN att aldrig NAGONSIN hoja rosten. Ida forstar mycket val ordet 'nej'. Ja och att jag maste banta....SUCK. Jeje.

Annars har det varit UNDERBART!!! Pappa var nere under veckorna och karln pa helgerna Pappa sag vilket mirakel som har skett inom mig...inga panikattacker & inga maniska/depressiva tecken ALLS...sa han vill att han, jag och Ida ska aka ner till havet tillsammans en vecka snart igen Min UNDERBARE pappa!

Vad annars...hmmm...forsoker fixa & dona har...men alldeles for varmt...har iaf kort nagra tvattmaskiner...

Oh! Just det! Karln kom ihag varan...va fasiken heter det pa svenska nu da...anniversary iaf...fick jattefina orhangen och armband fran Pilgrim & en Louis Vuitton planbok Trodde han inte ens skulle komma ihag! *glad* Han fick ett halsband och ett armband av mig

Nej...ska dricka lite juice nu...svettas som en tok!

sa lange!

Hepp!
  • JennyOEmilia

Hej på er!

Har lite "sommarlov" från FL. Men tittar in lite snabbt här ändå.

Hoppas ni alla har det gott i sommarSverige. Det har jag i alla fall.

Phant> Hoppas Magnus inser att han har världens snällaste och ödmjukaste fru. Hoppas du har fått lite sömn på sista tiden.

Kram på Er!

• Phantera

Jenny > Tack! Det hoppas jag med! Hoppas ni har sol??
    Men det är väl inte många i Sverige som inte har sol nu??!!

Lilou > Djäkla svärmor du har alltså. Men det konstaterade vi ju för länge sen.
    ANtar att du inte lyckades dränka henne i havet?
    Kikade på dina bilder tidigare men hade inte chans att skriva då...ibland har jag en bebis i knät som gärna vill hjälpa till att skriva...
    Jättefina! Ni såg ut att haft så mysigt!
    Du såg fräsch ut på morgonen tycker jag! TYcker måååånga människor är som vackrast då faxxt...

Hoppas ni andra haft en bra dag? Eller Jenny och Lilou också så klart!

SJälv har väl dagen varit OK.
    Fast lite slö på FM...Dani ville upp 20 över 5...lagom tills Magnus klocka ringde. Denise vaknade till då också och ville självklart inte ligga kvar när alla andra gick upp!

Gjorde inte så mkt på FM. Var så trött - fastän jag kom i säng i tid och sov GOTT och ammade Dani ca 00 och 4.14 (2 ggr bara!! ) - så jag försökte vila i soffan. Men Dani var inte nöjd i babygymmet...blää....efter frulle och Dani ammat och vilade så fick jag iaf lite tid att diska. Såg ut som ett bombnedslag i köket typ.
    Sen förberedde jag för lunchen. SKulle bli risotto...hade lite ris kvar...men det blev nog lite för starkt så Denise gillade det inte. Som tur var hade vi köttfärssås och spagetti kvar sen igår så hon fick äta det.
    Lunch-vila. Allihopa. Men jag hade svårt att slappna av...vet inte varför...trodde nog Dani skulle vakna rätt fort. Men hon sov som en stock! Vaknade till och kikade men fick nappen och slocknade igen! Hon sov över 1½ h!! Så hon har inte fått vila ngt mer på EM...fast hon ville vid 4-tiden...hon somnade vid bröstet. Men jag väckte henne när hon käkat klart.

Vi gick och handlade lite lördagsgodis också...
    Mellanmål...
    Ut och leka lite...Men sen gjorde inte Denise som jag sa, så då hotade jag med att vi skulle gå in om hon gjorde det hon inte fick. Vilket hon gjorde...så vi gick in.
    Kikade in på datorn...grannen - som haft dop idag - hade tårta över...Fick gärna komma och äta lite!
    Så vi var där ca 1 h...tills Magnus kom hem nästan.
    Vi började med kvällsgröten lite tidigare, så Denise skulle få bada en sväng innan läggdags. Hon älskar ju att bada...jag kan ju inte bada med båda barnen själv...Dani tycker vattnet är för kallt och sitta/ligga brevid själv? Näää. Och jag MÅSTE var med i poolen ifall Denise "plumsar" ner under ytan! Vilket händer både 2-3 ggr ibland!

När vi ätit tårtan förresten!! Denise sprang runt hörnet på huset snabbt...bara såg hur hon försvann till framsidan. Denise...stanna...skrek jag. Kom tillbaka...
    Eller ja...ngt i den stilen. Hon sprang ut på vägen...tror ni inte det kommer en bil just då??
    Han tutar...men tror ni han saktar farten???
    Hon fattar väl inte varför han tutar, det är ju hon för liten för. Som tur var hade hon ju vänt och sprang tillbaka mot mig...men ändå. Tänk om hon inte gjort det?? För hon var kanske 2-3 m från bilen. Hade han struntat i att bromsa? Det är 30 på vägen...men många kör fortare. De har vägbulor på vägen...men den sista är kanske 30-50 m från oss så de ökar farten precis efter den...eller börjar bromsa strax efter de kört förbi oss. Nu har de satt upp några blomlådor på andra hållet...men jag vet inte om det verkar hjälpa...!!
    Henke, karln i huset, passade Denise så hon inte sprang ut fler ggr. Hon var på väg nämligen. Dumma trots! Att hon inte kan förstå att det är farligt!
    Kändes lite dumt att han skulle passa henne...är ju mitt barn...jag ska ju ta hand om henne. Men jag var barfota och hade Dani på magen i selen och kunde inte springa så fort...de har nämligen singel på sin uppfart där Dee sprang...(OOOONT under fötterna)...kunde ju hämtat skorna...men frugan i huset verkade tycka att Henke skulle passa henne...haha...aja...
    Hon blir lite förlägen när någon annan än jag el. Magnus säger till henne...

Aja...dagen har väl varit OK...men det blir lite jobbigt när man vill vara ute lite mer men det känns svårt med vägen utanför när man är ensam med båda barnen...
    Imorgon ska vi äta hos Margot så vi åker väl dit tidigare så kan Denise leka på lekparken lite före...

Ska snart sova...ses!!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Lilou > Glömde svara på din fråga. Jag har fixat håret själv. Var för snål för att gå till frissan. Men det hade nog blivit bättre om jag gjorde det!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • JennyOEmilia

Tack!

Ja, vi har sooool!!!! Jättefint väder. Igår hade vi vänner här och vi hade en jättehärlig dag.

Vi åt en himla massa! Fört åt vi sill och potatis. Sedan gick vi till Tre Toppar i Träslövsläge (lejjet). Det är ett populärt klasscafé kan man säga och de gör hembakade rån och så har de jättemånga glassmaker att välja på. MUMS!

Sedan gick vi hem och satte på grillen!

Idag är det lika fint väder och vi ska hem till min mamma. Hon har fyllt år, så vi ska fira henne lite.

• Phantera

Jenny > LÅter som en underbar dag!

Idag gick vi upp 5.15...Daniela sov i sin säng så länge!! Annars brukar hon vakna runt 4-tiden när hon vill amma och får ju komma över till mig.
    La henne brevid mig för att amma...men knäppisen ville inte amma!
    Det var bara att gå upp. Denise vaknade också...när hon kom upp frågade jag om hon inte skulle sova mera...då blev hon ledsen.
    Men verkade ändå gå och lägga sig så Magnus följde eftr och strök henne lite på ryggen och låg brevid ngn minut. Sen gick han och hon låg kvar. Men hon kom upp efter kanske 7-8 min...efter att han åkt hemifrån :-P
    Aja...

Jag har diskat lite.
    Dani vaknade för några minuter sen. Låg på tvären i sängen med kudden i famnen, och över ansiktet så klart. Tittar fram och skiner som en sol. Går ju inte annat än att skratta då. Hon är en busunge!
    Hon fortsätter le och se så där busig ut när man lyfter upp henne...
    Hon verkar inte lika gnällig idag faktiskt! Men det blir hon väl säkert nu bara för att jag säger/skriver det.

Igår åt hon rätt bra av gröten. Hade i flytande margarin...men kom på imorse att just ja...det är ju salt i!! Tittade på förpackningen...1,5% salt...inte så mkt...men ändå??
    Måste köpa hem saltfritt!

Ska väl äta lite mellanmål, sen åka iväg till Margot och leka lite...
    Ha en bra dag!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Idag har min mamma namnsdag...ska komma ihåg att ringa och gratta henne...påminn mig! (Rozita)

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Done!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
Svar på tråden Tråddödarfolket #10