• Sarasnaran

Tråddödarfolket #10

Så var vi inne på tråd nummer tio alltså! Glad

Kan ni tänka er??
    I vått och torrt, i alla väder med (eller utan) alla kläder så har vi stått ut med varandra i tio hela trådar. Förvånad
    Det är minsann något värt att fira det!
    Så kalas hemma hos mig klockan 14 idag! Skrattande
    Leta fram det snyggaste ni har så ska vi ordna med fest. Cool

Lev Väl mina kära tråddödare!
    Kyss

GladGladGlad
    GladVi har några födelsedagar att se fram emot! Glad

Minna och Mira fyller 22 år den 8:e Juni
    Lucas fyller 4 år den 17:e Juni
    Meja fyller 1 år den 25 Juni
    MerenwenElanesse fyller 24 år den 14:e Augusti
    Venus fyller 25 år den 17:e Augusti
    GladGladGlad
    Stolt mamma till Hugo - född 17/2-06
  • Svar på tråden Tråddödarfolket #10
  • Minna

TJong!

Grattis till Melindas mamma.

Vi har varit och badat idag. Skitkul. Men tjing tjong, jag har bara hunnit dricka EN kopp kaffe idag!
    Inte bra, kaffebryggaren jobbar för fullt nu.

• Sarasnaran

Goderafton!

Trött Snutt idag... *gäspar*

Men fint på balkongen har vi fått.

• JennyOEmilia

Idag upptäckte jag Oliwers första tand.

Han har dregglat en lång tid nu och han vill bita på allt så jag var tvungen att känna efter. Och visst! Där var det en liiiiten vass tand.

Oliwer gillar majspuré.

Phant och Snutt. Vad ger ni för smakisar och hur mycket? Jag tror jag gav Oliwer lite väl mycket gröt här om dagen för han mådde jättedåligt på kvällen sedan och spydde som en häst!

Nu ska jag gå och duscha och tvätta håret! Ska passa på att göra inpackning också!

Oliwer är vaken. Han har sovit så mycket i bilen idag när vi har varit ute och åkt, så han är inte trött nu! Men han får väl ligga och prata lite i sängen då....

God natt!

• Sarasnaran

Godmorgon!

Så fint väder det är idag!
    Sommar sommar sommar! Gött!

Jenny - Vi ger Hugo gröt gjord på ca 1 dl vatten. Men första veckan var det bara 1 msk, sen har vi ökat på det. Han äter ju som en häst den här lille saken!
    Men 1 dl får räcka för han ska ju ha bröstet sen också.
    På morgonen äter han en liten mosad banan, sånna där ekologiska. Dom brukar vara lagom små. Det gillar han jättemycket!
    Majspuré alltså?
    Det kanske man ska testa!

Idag ska Hugo och jag dunsta från hemmet en timme eller två för Conny ska dammsuga och torka golven. Men då ville han inte ha oss hemma.
    Jag klagar inte!

• Krikelina

Hej!

Datan funkar .

Har inte så mkt tid men liiite iaf.
    Håller på och försöker få ordning på Jonnas ena öga som bara vill smeta igen..
    Har varit besvärligt sen födseln och inte blir det bättre i värmen direkt.
    Har köpt natriumklorid och spolar med så det ska ju förhoppningsvis bli bättre.

Nattningen med Minna funkar fortfarande sisådär...hon blir så ledsen och det är jobbigt..

Hoppas att ni har det bra i värmen och inte flyter bort !

*kram*

• Phantera

INgen som skrivit på hela daaaan!

Aja...jag ska lägga mig, Denise är vaken. Så jag får lägga mig brevid henne. Lika bra det...varit uppe sen 5.15 och inte vilat så mkt eftersom det var mamma-baby-gympa idag.

Betalat räkningar...URK säger jag bara!!

Men lite är bankens fel faxxt. Vi hade handlat och grejjat, betalar som vanligt med kortet. Men sen hade det inte dragits och vi tänkte "Oj...har vi så mkt pengar kvar"...så vi unnade oss lite grejjer.
    Helt plötsligt har vi MINUS på kontot!! Så det som brukar dras direkt, när man handlat mat eller i andra butiker drogs först efter flera dagar!!
    Sen hade vi dubbla bilskatter, vatten/avloppp-räkning, telefonräkning...och en massa små saker som vi shoppat som blir till en stor summa i slutändan!
    Så...tja...vi får leva på vatten och bröd...typ.
    Nej...tur man har kort med kredit på när det krisar. Nästa månad blir ju annorlunda...en hel del räkningar som inte kommer då. INgen dagisavgift...osv

Nej...dricka lite vatten och sen borsta tänderna...och sova. Natti!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Phantera

Krik > WB!! Denise krånglar också vid nattningen! Vet inte varför...hon blir jätteledsen, vill inte sova i sin säng. Ikväll var hon nästan hysteriskt ledsen!! Jag satt och läste lite och sjöng osv...Men när jag sagt flera ggr att nu är det sista och lovar du att inte bli ledsen och gapa och skrika osv så nickar hon och säger mmm...så skrek hon ännu mer hysteriskt. Fast bara en kort stund...sen som nade hon nog.
    Men sen kom hon upp igen efter kanske 1 -1½ timme. Men då fick hon ligga i vår säng. Men hon bökade och stökade hörde jag genom väggen. Sen försökte hon öppna dörren. Det var bara att låta henne komma upp och så får hon lägga sig brevid mig när jag ska sova...snart. Tlööööööött...
    Antar det är värmen som spelar in lite också...men ngn sorts fas kan det nog också vara.

Hon tittar på friidrott på TVn...åååå...."hoppah"...och klappar händer.
    "Spinnga bått" =springa fort...
    Och så klappar hon händerna! En ryss rev nyss...haha

Nej...mot vattnet då...
    Natti mina vänner...hoppas ni haft en bra dag, får en bra natt och en ännu bättre morgondag!

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Tack Phant .
    Hoppas att du får detsamma Phant framförallt natt och morgon .

Btw..Minna är likadan som Dee men hon kan däremot inte somna om vi är därinne med henne så här får vi nöta på och lägga henne om och om igen trots skrik och gråt...ingen höjdare men vad gör man...
    De kvällar det absolut inte går så får hon sova i vår säng, hon är då vaken tills vi går och lägger oss vid typ 22-23.

Ska sussa snart!

Nattnatt!

• Phantera

Tack Krik! Skönt att det gick så fort med ert internet förresten!
    Tråkigt med lilla Jonnas öga!! Vad kan det vara för fel? Läskigt när det är ögon och grejjer...

~ ♡ Denise & Daniela ♡ ~
  • Krikelina

Vet inte...men nu verkar det iaf som ögoninflammation och det gör de ju inget åt i första taget så vi får väl se.
    Har det inte gett med sig inom ett par dar får jag ringa vc el. bvc.

Svar på tråden Tråddödarfolket #10